اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سراوان خبر داد:

راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در کتابخانه‌های سراوان

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار سراوان گفت: اینترنت پر سرعت کتابخانه‌های امام خمینی و شهید مطهری سراوان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در کتابخانه‌های سراوان
 به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، سید منصور بزرگزاده امروز در دومین جلسه انجمن در سال 90، اظهار داشت: مطالعه و خواندن از ابتدای ظهور اسلام وجود داشته و نخستین آیه‌ای که بر پیامبر(ص) نازل شده نیز بر خواندن و مطالعه تاکید دارد.
وی با بیان اینکه مسائل کتاب و کتابخوانی را می‌توان در دو دسته امکانات و ابزار تقسیم‌بندی کرد، افزود: امکانات موجود به هیچ وجه در خور و شایسته شهرستان فرهنگی سراوان نیست و برای حل کمبودهای موجود همه دستگاه‌های فرهنگی باید با کتابخانه‌های عمومی شهرستان تعامل بیشتری داشته باشند.
بزرگ‌زاده از رسانه‌ها نیز خواست تا با تبلیغات به ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه بپردازند.
مسئول دبیرخانه و خزانه‌دار انجمن کتابخانه‌های سراوان نیز در این نشست گفت: در سال‌جاری علاوه بر برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی، کارگاه قصه‌خوانی برای کودکان و نوجوان برگزار شده است.
فاطمه سربندی افزود: در طول سال و به مناسبت‌های مختلف نسبت به عضویت رایگان اقدام شده است.
وی ادامه داد: برای ارائه خدمات نوین و الکترونیکی سیستم اینترنت پر سرعت کتابخانه‌های امام خمینی و شهید مطهری را‌ه‌اندازی و مورد استقبال مراجعان قرار گرفت.
مسئول کتابخانه شهید مطهری سراوان در زمینه اجرای طرح کتاب من نیز گفت: برای تامین منابع مورد نیاز کتابخانه، این طرح از آغاز سال‌جاری در کتابخانه‌های سراوان اجرا و مورد توجه اعضا قرار گرفت.
رئیس اداره ارشاد شهرستان سراوان نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های قفسه باز گفت: اداره ارشاد سراوان آمادگی آن را دارد تا با همکاری ادارات و ارگان‌های دولتی و خصوصی در این سازما‌ن‌ها قفسه کتاب قرار دهد.
واحد عبداللهی ادامه داد: برای ترویج بیشتر فرهنگ مطالعه در جامعه تعدادی کتاب به اقشار مختلف مردم اهدا شده است.
وی با اشاره به قانون واریز نیم در صد از در آمد کل شهرداری‌ها به حساب انجمن گفت: در شهرستان‌هایی که این امر به طور کامل اجرا شده شاهد تحولات خوبی در زمینه ترویج کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ها عمومی بوده‌ایم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول