اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جهاد اقتصادی صورت می‌گیرد؛

ایجاد کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی در آستان قدس

خبرگزاری فارس: به دنبال نامگذاری سال 1390به نام سال جهاد اقتصادی، کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی در کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی ایجاد می‌شود.

ایجاد کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی در آستان قدس
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی، هادی زاهدی، رئیس این سازمان اظهار داشت: سازمان، برای برطرف کردن نیاز اطلاعاتی و پژوهشی حجم عظیم محققان و مراجعان، اقدام به ایجاد کتابخانه‌های تخصصی کرده است که از آن جمله، علوم قرآن و حدیث، اهل بیت (ع)، ادبیات، تاریخ، موزه، مخطوطات، جغرافیا و ... است و در حال حاضر نیز، درصدد ایجاد کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی و افتتاح آن در روز میلاد حضرت فاطمه(س) است.
وی بیان داشت: در همین ارتباط، پایگاه کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی نیز در نرم‌افزار سیمرغ ایجاد شده است.
زاهدی خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون با مراکز مختلف پژوهشی، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و مراکز حوزوی کشور تعامل‌های موثری صورت گرفته است.
وی در ادامه گفت: با بررسی منابع و کتابشناسی اقتصاد اسلامی به زبان‌های عربی و فارسی  واصطلاح‌نامه اقتصاد اسلامی، حوزه‌های جستجو مشخص شده و در پی تهیه کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های مرتبط با این کتابخانه تخصصی هستیم.
زاهدی تصریح کرد: در راستای تهیه منابع فارسی و عربی اقتصاد اسلامی و موضوعات وابسته، حدود دو هزار جلد کتاب فارسی و عربی برای این کتابخانه خریداری شده است و تاکنون بیش از150 عنوان پایان‌نامه تهیه شده است.
وی در ارتباط با کتب انگلیسی زبان در حوزه اقتصاد اسلامی خاطرنشان کرد: در صدد تهیه این کتب از کشورهای مختلف هستیم.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول