اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 19 خبر داد:

7 برابر شدن فضاهای فرهنگی جنوب تهران

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 19 گفت: فضاهای فرهنگی منطقه 19 در طول سه سال گذشته هفت برابر شد.

7 برابر شدن فضاهای فرهنگی جنوب تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به ‌نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه 19، عبادالله فتح‌اللهی گفت: در ابتدای سال 87 فضای فرهنگی و اجتماعی منطقه 6 هزار و 500 متر مربع بود که در حال حاضر به بیش از 40 هزار متر مربع یعنی تا هفت برابر افزایش یافته است.
شهردار منطقه 19 افزود: ساخت 55 طرح شهری از اواخر سال گذشته آغاز شده که هم اکنون آماده تحویل به شهروندان است و این طرح‌ها در توسعه فضای سبز شهری تاثیر بسزایی داشته است.
وی در ادامه بیان داشت: تلاش شهرداری در توسعه و فضای سبز به گونه‌ای بوده که اکنون سرانه فضای سبز منطقه از استاندارد طرح تفصیلی بالاتر رفته است و امیدواریم با تبدیل پارک‌های سنتی و جنگل‌های حاشیه‌ای به پارک‌های شهری این فضاها را برای استفاده هرچه بیشتر شهروندان مهیا کنیم. 
فتح‌اللهی همچنین درباره طرح‌های اجتماعی قابل افتتاح نیز گفت: با بهره برداری از پنج سرای محله 90 درصد محلات منطقه صاحب سرای محله می‌شوند و به این ترتیب همه ساز و کارهای اجرایی لازم برای محله محوری فراهم شده است.
شهردار منطقه 19 با اشاره به نقش مهم سراهای محله در پاسخگویی بخشی از نیازهای فرهنگی شهروندان افزود: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد شهروندان این منطقه در فضاهای کوچکی سکنی دارند، بنابراین شهرداری منطقه خود را مکلف کرده تا با ساخت سراهای محله و ایجاد فضاهای مناسب برای مطالعه جوانان و نوجوانان زمینه ظهور و لیاقت استعدادهای جوان را فراهم کند. 
وی ادامه داد: در سراهای محله علاوه بر سایر کاربری‌ها به ترویج فرهنگ قرآنی و بستر توسعه فعالیت‌های قرآنی توجه ویژهىای شده تا شهروندان در کنار مطالعات علمی به مطالعات مذهبی نیز بپردازند. 
فتح‌اللهی خانه‌های IT در این سراها، زمینه رشد سواد الکترونیک را برای شهروندان مهیا می‌سازد تا به دنیای بیکران اطلاعات راه پیدا کنند.
شهردار منطقه 19 درپایان اظهار امیدواری کرد: با ساخت پنج مسجد، خانه کشتی و ورزشگاه شهید کاظمی تا پایان سال سرانه فرهنگی و ورزشی منطقه به حد استاندارد برسد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول