اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تبلیغات اسلامی خواستار شد:

تشکیل شورای مهندسی راهبری فرهنگی در استان‌ها

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خواستار تشکیل شورای مهندسی راهبری فرهنگی در تمام استان‌های کشور شد.

تشکیل شورای مهندسی راهبری فرهنگی در استان‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا معمی‌مقدم در جلسه هماهنگی جشنواره پیوست فرهنگی با رویکرد دین در توسعه فرهنگی گیلان اظهار داشت: طرح پیوست فرهنگی کلید احیای تمدن اسلامی بوده و یک پروسه است.
وی با بیان اینکه طرح پیوست فرهنگی بسترساز توسعه متوازن است، افزود: در پیوست فرهنگی باید ایجاد انگیزه کرد.
مقدم خواستار تشکیل شورای مهندسی راهبری فرهنگی در تمام استان‌های کشور شد و تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی ایجابی بوده و سلبی نیست.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مظلومیت فرهنگ را به واسطه پدیده‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: فعالیت‌های فرهنگی نباید به صورت دستوری باشد.
وی پیوست فرهنگی را مطالبه مقام معظم رهبری دانست و گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید به صورت آرام صورت گیرد.
مقدم با اشاره به اینکه طرح پیوست فرهنگی بخشی از موضوع مهندسی فرهنگی کشور است، خاطرنشان کرد: طرح پیوست فرهنگی یکی از رویکردهای کلان نظام است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی طرح پیوست فرهنگی را از راهکارهای عملیاتی برای تمام طرح‌های صنعتی، عمرانی و اقتصادی ذکر کرد و بیان داشت: در کنار برنامه و نقشه اجرایی هر طرح ملی و منطقه‌ای باید نقشه و برنامه پیوست فرهنگی آن نیز تدوین و ضمیمه شود.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی در افق 1404 و سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه کشور اقدام به برگزاری جشنواره پیوست فرهنگی با رویکرد دین در توسعه فرهنگی کرده است.
مقدم با بیان اینکه دبیرخانه طرح پیوست فرهنگی در کشور تشکیل شده است، اذعان داشت: 31 دبیرخانه طرح پیوست فرهنگی در استان‌ها تشکیل شده است.

* فرهنگ قرآنی یک امتیاز برای جامعه اسلامی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این جلسه مباحث فرهنگی را یکی از برنامه‌های کلیدی عنوان کرد و گفت: بحث فرهنگی یکی از دغدغه‌های مهم کشور در سال‌های گذشته بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری بحث فرهنگی را دستورالعمل نخست چشم‌انداز 20 ساله توصیف کرد و افزود: مقام معظم رهبری مسائل فرهنگی را مهم دانستند.
وی بحث فرهنگی و مسائل مربوط به آن را در دیگر امور تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: با دستورالعمل مهندسی فرهنگی می‌توان هماهنگی و تعامل در راستای اهداف فرهنگی در اداره‌ها ایجاد کرد.
یاری طرح پیوست فرهنگی را حلقه مفقوده نامید و متذکر شد: اجرای این طرح در سازمان‌ها امری ضروری است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان طرح پیوست فرهنگی را مکمل تمام کارگروه‌ها ذکر کرد و اظهار داشت: بحران مسائل فرهنگی در دنیا به حدی ایجاد شده که ضد ارزش‌ها جایگزین ارزش‌ها شده است و تلقی درستی از فرهنگ وجود ندارد.
وی فرهنگ دینی و قرآنی را یک امتیاز برای جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اسلام حتی برای کودک به تازه به دنیا آمده نیز برنامه دارد.
یاری با تاکید براینکه فرهنگ ریشه در زندگی انسان‌ها دارد، بیان داشت: ارتقای شاخص‌های فرهنگی باید در راستای منویات مقام معظم رهبری باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان ظرفیت‌های اعتقادی در جامعه را عظیم معرفی کرد و اذعان داشت: فرهنگ حاکم بر جامعه ریشه‌دار است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول