اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رأی 5 به 4 تصویب شد؛

مخالفت شورای شهر قزوین با فروش تراکم

خبرگزاری فارس: شورای شهر در آخرین جلسه خود با پنج رأی مخالف در برابر چهار رأی؛ مخالفت خود را با فروش اوراق تراکم از سوی شهرداری قزوین اعلام کرد.

مخالفت شورای شهر قزوین با فروش تراکم
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شورای اسلامی شهر قزوین شنبه شب در پنجاهمین جلسه خود پیشنهاد شهرداری قزوین را مبنی بر فروش اوراق تراکم با سقف 20 میلیارد تومان مورد بررسی قرار داد.
این لایحه شهرداری قزوین که مدت‌ها بررسی آن طول کشیده بود و پس از مخالفت کمیسیون داخلی شورا به صحن علنی آمده بود به یکی از بحث‌برانگیزترین لوایح شهرداری تبدیل شد چرا که شهرداری برای تأمین نیاز مالی خویش درخواست مجوز فروش اوراق تراکم داشت و مخالفان وی چنین نیازی را قبول نداشتند و معتقد بودند که شهرداری چنین نیازی ندارد و اگر هم نیاز مالی داشته باشد باید از طریق تسهیلات بانکی تأمین کند.
شهردار قزوین که پس از نطق انتقادی حامد کبودوند متهم به فرار از اجرای قانون شده بود بدون هیچ دفاعی، در خصوص لایحه فروش تراکم دفاعیات خود را مطرح کرد و گفت: تأمین مالی پروژه‌های شهرداری مهمترین دلیل طرح چنین لایحه‌ای است.
مسعود نصرتی ادامه داد: این موضوع برای نخستین بار در شورا مطرح نمی‌شود بلکه سال 88 نیز فروش تراکم با سقف 15 میلیارد تومان مطرح شد که هفت میلیارد و 900 میلیون تومان فروش داشتیم.
وی در ادامه دفاعیات خود به تشریح وضعیت پروژه‌های شهرداری پرداخت و در برابر اشکال اعضای شورا اعلام کرد: هر آنچه انجام می‌دهم براساس سیاست‌ها و راهبردهایی است که شهرداری مصوب کرده است و آمادگی دارم تا بودجه مصوب بار دیگر در شورا طرح و مورد بررسی قرار دهیم تا موضوع روشن شود.
شهردار قزوین پیش از رأی گیری نهایی شورا در ترسیم جدی خط مشی خویش گفت: من بدهکار نمی‌شوم و از شیوه منابع شهرداری استفاده می‌کنم.
در مقابل یکی از اعضای شورا شهر اظهار کرد: شورا درخصوص این درخواست شهرداری سؤال‌هایی دارد به عنوان نمونه ما می‌خواهیم بدانیم که نیاز به این پول برای چیست، مگر در بودجه این پول پیش‌بینی نشده است.
غلامحسین شیری که مهمترین مخالف این لایحه شهرداری بود، ادامه داد: وقتی شهرداری 20 میلیارد اوراق تراکم به فروش برساند با توجه به بخشودگی‌ها 40 درصد ضرر کرده است یعنی 8 میلیارد تومان از دست شهرداری می‌رود ولی اگر شهرداری بخواهد بجای این کار 20 میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کند؛ این تسهیلات با سود 19 درصد رقمی معادل یک میلیارد و 899 میلیون تومان می‌شود و این یعنی اینکه شهرداری با فروش اوراق تراکم 6 میلیارد ضرر می‌کند.
وی تصریح کرد: بنابراین شهرداری می‌تواند به جای این کار تسهیلات بگیرد در نتیجه نباید اموال شهرداری را با این کار به آتش بکشیم.
در ادامه شهلا عطایی در موافقت با لایحه شهرداری دفاعیات خود را مطرح کرد و جلسه با کفایت مذاکرات وارد رأی گیری شد که سه عضو خانم یعنی شهلا عطایی، فاطمه اشدری و مریم نخستین در کنار عباس ظاهری رئیس شورای شهر رأی موافق خود را با فروش اوراق تراکم اعلام کردند که در مقابل پنج رأی مخالف به تصویب نرسید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول