اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران:

واگذاری امور ساخت و ساز روستاها به بنیاد مسکن موازی‌کاری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر این سازمان فقط یک سوم پروژه‌های روستایی را نظارت می‌کند، گفت: واگذاری امور ساخت و ساز روستایی به بنیاد مسکن موازی‌کاری است، هرچند کارهای بنیاد مسکن کاملا قانونی است.

واگذاری امور ساخت و ساز روستاها به بنیاد مسکن موازی‌کاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری مصطفی خاوری‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تفویض اختیار ساخت و ساز به بنیاد مسکن و مسئولیت نظارت بر روستاها در امر ساخت و ساز نوعی موازی‌کاری است، اظهار کرد: کار بنیاد مسکن غیرقانونی نیست.
وی با تاکید بر اینکه متولی ساخت و ساز باید یک دستگاه باشد، خاطرنشان کرد: واگذاری امور ساخت و ساز روستایی به بنیاد مسکن نوعی موازی‌کاری است.
خاوری‌نژاد با اعلام اینکه نظام مهندسی ساختمان مازندران در حال حاضر ۱۳ هزار و ۶۰۰ عضو در ۷ رشته مهندسی دارد، بیان کرد: معماری، عمران، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک از رشته‌های مرتبط با نظام مهندسی ساختمان است که بیشترین تعداد را مهندسان عمران به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران جایگاه مازندران را به لحاظ کمی و عضویت مهندسان در این سازمان سوم کشوری اعلام و عنوان کرد: مازندران در این زمینه استعدادهای فراوانی دارد که باید شکوفایی و ساماندهی شود.
وی با اعلام اینکه در سال ۱۳۸۹ مهندسان این سازمان بر ساخت و ساز ۵ میلیون مترمعکب در استان نظارت کرده‌اند، ارزش این کار را ۲ هزار میلیارد تومان برشمرد.
خاوری‌نژاد از انعقاد قرارداد پژوهشی ۲ میلیارد ریالی با دستگاه‌های خصوصی استان خبر داد و اظهار کرد: این پژوهش قرار است معیاری معاصر مازندران را مورد بررسی قرار دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از صدور شناسنامه فنی و ملکی توسط این سازمان خبر داد و گفت: با تصویب در کمیته ۴ نفره مازندران ماموریت نظام مهندسی ساختمان اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: در این شناسنامه قبل از صدور پایان کار ۱۵۰ مشخصات کمی و کیفی ساختمان در این شناسنامه ثبت و درج می‌شود.
خاوری‌نژاد از انعقاد قرارداد با شرکت ملی گاز و وزارت شهرسازی و سازمان ثبت اسناد خبر داد و اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در این تفاهمنامه مسئولیت تفکیک آپارتمان‌ها را برعهده دارند.
وی اضافه کرد: ‌بر اساس بندهایی از این تفاهمنامه مسئولیت بازرسی آب و فاضلاب و برق نیز به نظام مهندسی ساختمان واگذار می‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از نظارت ۳۰۰ نفر از مهندسان این ساختمان از پروژه‌های ساختمانی مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: برای حمایت از مهندسان و مالکان قرارداد بیمه مسئولیت حرفه‌ای نیز منعقد شده است که در این تفاهمنامه ساختمان موردنظر ۳ سال در دوره ساخت و ۱۰ سال درمدت بهره‌برداری از مزایای این بیمه استفاده می‌کنند.
خاوری‌نژاد با اعلام اینکه در سال جاری ۵ هزار و ۱۵۰ مهندس مازندرانی درخواست پروانه اشتغال کردند، اعلام کرد: آزمون ورودی برای دریافت این پروانه با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.
وی اعلام کرد: مازندران در دو سال پیاپی در اجرای مقررات ملی رتبه برتر را کسب کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اعلام اینکه در مازندران و به صورت کلی‌تر در کشور معماری در ساخت و ساز وجود ندارد، اظهار کرد: هنوز مطالعات جامع و کاملی از نظر معماری در شمال کشور نداریم.
خاوری‌نژاد اضافه کرد: چیزی که در شمال کشور وجود دارد، بیشتر ساختمان‌سازی است و مقوله‌ای به نام معماری را مشاهده نمی‌کنیم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در باره مأموریت این سازمان در احیای بافت‌های فرسوده تصریح کرد: مهندسان این سازمان هنوز به صورت جدی و پر رنگ در این مقوله وارد نشده‌اند. اگرچه آمادگی کامل در این باره وجود دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول