اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه قائمشهر خبر داد:

جلوگیری از 71 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در قائمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری شهرستان قائمشهر از جلوگیری 71 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های این شهرستان خبر داد.

جلوگیری از 71 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در قائمشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری مازندران، سید‌علی صادقی با اعلام این مطلب بیان کرد: این امر از مهم‌ترین اقدامات این اداره در زمینه حفظ و نگهداری از حریم راه‌های ارتباطی استان است.
وی خاطرنشان کرد: این اداره در شش ماه نخست سال جاری از 71 مورد ساخت و ساز غیرمجاز قبل از اجرا در حریم راه‌های ارتباطی این شهرستان جلوگیری کرده است.
صادقی تصریح کرد: شهرستان قائمشهر به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود دارای محورهای حیاتی و حساسی است که به دلیل حجم بالای گردشگر و مسافر می‌طلبد که از محورهای ایمن و مناسبی برخوردار باشد.
وی تصریح کرد: از این رو این اداره براساس برنامه‌های اجرایی خود در شش ماه اول سال جاری اقدام به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌ها کرده است.
صادقی عنوان کرد: در این راستا به غیر از 71 مورد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز قبل از اجرا، 19 مورد نیز با حکم قضایی تخریب شده است.
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان قائمشهر صیانت از حریم راه‌ها را به منظور توسعه آینده راه و حفظ سرمایه ملی از وظایف ذاتی عموم مردم دانست و خاطرنشان کرد‌: این اداره در زمینه صدور پروانه ساخت ‌و ساز نیز با توجه به رعایت اصول حریم راه‌ها در شش ماهه اول سال جاری به بیش از 281 مورد پرونده مجوز ساخت داده است.
صادقی اظهار کرد: تجاوز به حریم راه‌ها در استان موجب متوقف شدن بیشتر پروژه‌های راهداری و راه‌سازی شده پس این اداره در تسریع فعالیت‌های اجرایی خود نیز از 40 مورد حفاری غیرمجاز در حریم راه‌ها جلوگیری کرده است.
وی برچیدن 658 مورد تابلو غیرمجاز در حریم راه‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره در زمینه پاک‌سازی حریم راه‌های ارتباطی این شهرستان برشمرد.
به گزارش فارس، هرگونه ساخت و ساز در حریم راه‌ها و یک صد متر بعد از انتهای آن به استناد مواد 6 و 17 قانون اصلاح ایمنی راه‌ها بدون مجوز از وزارت راه و شهرسازی ممنوع است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول