اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نمین:

ساخت و ساز بدون پروانه ادارات معضل‌‌آفرین است

خبرگزاری فارس: شهردار نمین گفت:‌ ساخت و سازهای بدون پروانه از سوی اداراتی که ادعای حرکت‌های قانونی را دارند امروز معضل‌آفرین شده است.

ساخت و ساز بدون پروانه ادارات معضل‌‌آفرین است
نجات عبداللهی در حاشیه سمینار شهرداران استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در توزیع اعتبارات به شهرداری‌ها باید معیار و محک مشخص تبیین شود تا بدانیم این توزیع بر اساس جمعیت فرصت‌های توسعه‌یافتگی، عقب‌ماندگی و یا چه فاکتوری توزیع و در اختیار شهرداران قرار می‌گیرد.
وی در ادامه بیان داشت:‌ با توجه به اینکه اغلب شهرداری‌ها برای هزینه این منابع درآمدی و اعتبار اختصاص یافته دولتی برنامه‌ریزی می‌کنند، شایسته است در ابتدای سال میزان و نحوه توزیع اعتبارات عمرانی تخصیص یافته دولتی به شهرداری‌ها مشخص تا تکلیف در روزهای اول معلوم و معین شود.
این مسئول ادامه داد:  شهرداری‌ها امروز به دلیل برخی از محدودیت‌ها با کاهش اعتبار و کسری بودجه مواجه هستند به ویژه اینکه شهرداری‌ها از کسب درآمد کافی و لازم از محل درآمدهای مستمر محروم شده‌اند و این خود بر مشکلات افزوده است.
شهردار نمین بیان داشت: باید توزیع اعتبارات بر اساس توسعه‌یافتگی و سرانه معکوس درآمدی با معیار جمعیت انجام شود تا شهرداری‌های متوسط و کم‌برخوردار بتوانند برخی از نیازمندی‌های خود را تامین کنند.
عبداللهی افزود: در داخل محدوده شهری شاهد آن هستیم که هفت هکتار از اراضی محدوده قانونی توسط بخش خصوصی تصاحب شده و برداشت‌های غیر‌قانونی از آن انجام می‌شود.
شهردار نمین تصریح کرد: بیش از سه سال است که مکاتبات لازم را به دستگاه‌های ذی‌ربط برای رفع این مشکل ارائه کرده‌ایم ولی تا کنون هیچ نهادی به ادعای شهرداری در غیر‌قانونی بودن بهره‌برداری از این مجموعه رسیدگی نکرده است.
وی گفت: بیش از 100 میلیون تومان شهرداری در این باب متحمل هزینه شده ولی متولیان امر حتی یک جلسه کاری در این ارتباط برگزار نکردند تا به معایب و مشکلات کار و نواقص این گونه برنامه‌ها رسیدگی کند.
این مسئول ادامه داد: چند سالی است که در این منطقه با کمک بخش خصوصی گود‌برداری‌ انجام شده و جز تحمیل هزینه برای شهرداری این اقدامات عاید دیگر ندارد.
شهردار نمین در ادامه سخنان خود به توسعه ساخت و ساز و همچنین رونق مسکن مهر اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه سرریز جمعیت اردبیل به این مناطق حواله شده است ضرورت دارد فضای سبز و برخی دیگر از امکانات مهیا شود و تعیین تکلیف لازم و مورد توجه در این باب ضروری به نظر می‌رسد.
شهردار نمین اظهار داشت: ایجاد فضای سبز در مسکن مهر نمین 1.5 میلیارد تومان برای شهرداری این شهر هزینه در برداشته است در حالی که از کل شهرک در آمد شهرداری یک سوم مبلغ هزینه شده نیز نیست.
وی ادامه داد: در صدور سند برای کاربری فضای سبز نیز باید اقدامات لازم انجام شود که در این زمینه ضرورت دارد با در نظر گرفتن برخی از محدودیت‌های قانونی در تحویل زمین اقدام اساسی انجام شود.
عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اجرای شبکه‌بندی آب فضای سبز و تامین آب مورد نیاز برای پارک‌ها با تفکیک آب شرب شهری خبر داد و گفت: پیش از این امور آب اجازه این برداشت را می‌داد اما با اعمال محدودیت برای شهرداری امکان و اجازه چنین کاری وجود ندارد.
این مسئول در پایان با انتقاد از برخی ساخت و سازهای بی‌رویه به ویژه از سوی دستگاه‌ها و ادارات، گفت: این ساخت و سازها بدون دریافت پروانه ساختمانی است که خلاف قانون است و باید جلوی آن با شیوه‌ها و راه‌ حل‌های قانونی گرفته شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول