اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

کشف اشیای تاریخی پیش از میلاد در استان گلستان

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: شش قلم شئ هزاره اول پیش از میلاد تا ادوار تاریخی ایران در شهرستان کردکوی در گلستان کشف شد.

کشف اشیای تاریخی پیش از میلاد در استان گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، علی‌اصغر عقیلی اظهار داشت: طی بازرسی به عمل آمده از یک منزل مسکونی در شهرستان کردکوی با همکاری اداره مبارزه با موادمخدر این شهرستان و پرسنل یگان حفاظت، تعداد شش قلم اشیای تاریخی که طبق نظریه باستان‌شناسان مربوط به هزاره اول پیش از میلاد تا ادوار تاریخی ایران را شامل می‌شود و حسب قانون نگهداری آن جرم محسوب می‌شود، کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: فرد مورد نظر طبق حکم بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی برای سیر مراحل قانونی احضار و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.
عقیلی اذعان داشت: با کشف این اشیای تاریخی و قدیمی در این استان و تلاش برای حفاظت و نگهداری از این آثار تاریخی، گام‌های موثری برای حفظ مواریث تاریخی این دیار برداشته شود.  
وی همچنین از دستگیری باند حفاری غیرمجاز در گلستان خبر داد و گفت: باند حفاری غیرمجاز در روستای ایلوار کردکوی، متلاشی شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: پرسنل یگان حفاظت شهرستان کردکوی با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان و مخبرین محلی طی یک عملیات ضربتی حفاران غیرمجاز را دستگیر کردند.
عقیلی افزود: در این عملیات یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد و سه نفر دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد:‌ مراتب طی شکوائیه‌ای به طرفیت میراث فرهنگی تنظیم و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته و امور مربوطه برای نتیجه نهایی از طرف این فرماندهی در حال پیگیری است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار امیدواری کرد: با این اقدامات و متلاشی کردن باند حفاران غیرمجاز، گام‌های ارزنده‌ای برای حفاظت از فرهنگ و تمدن دیرینه این دیار برداشته شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول