اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس تاکید کرد:

حفظ هویت مذهبی و تاریخی فارس در معماری شهری

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: هویت مذهبی و تاریخی استان فارس و شهر شیراز در ساخت و سازها باید با برنامه‌ریزی در بخش معماری شهری حفظ شود.

حفظ هویت مذهبی و تاریخی فارس در معماری شهری
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی استانداری استان فارس، حسین صادق عابدین در جلسه دیدار با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان فارس گفت: از جامعه مهندسی با وجود استعدادها و توانایی‌های خاص خود، فعالیت‌های بیشتری انتظار می‌رود و به همین دلیل مدیریت ارشد فارس در مسیر شناسایی مشکلات و استفاده از ظرفیت‌های این بخش، برنامه‌ریزی جدی‌تری می‌کند.
وی با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از سرمایه‌های ملی و با اشاره به فعالیت سازمان نظام مهندسی در طرح مسکن مهر استان فارس، خاطرنشان کرد: نظارت مستمر و مناسب در این حوزه، به افزایش کیفیت ساخت مسکن و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی منجر می‌شود که ویژگی زلزله‌خیزی استان فارس نیز بر اهمیت این نظارت افزوده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس صادرات خدمات مهندسی این استان را به بازارهای بین‌المللی، از جمله اهداف مهم توسعه‌ای مدیریت ارشد استان دانست و اظهار داشت: نظام مهندسی استان فارس باید برای شناسایی و ارائه راه‌کارهای صادرات خدمات مهندسی تلاش کند چراکه موقعیت ویژه و توانمندی‌های نیروی فنی استان فارس در کشور زمینه تحقق این مهم را فراهم کرده است.
صادق عابدین خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت نگاه برنامه‌مدار و بلند مدت به توسعه شهرها تامین پارکینگ‌های مورد نیاز در ساخت و سازها از جمله ضرورت‌های اجرایی استان فارس بوده و عدم توجه به این نیاز، جفا در حق آیندگان است.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم تاریخی و مذهبی و فرهنگی استان فارس و شهر شیراز، افزود: رفتار سلیقه‌ای در معماری، موجب ایجاد ناهماهنگی و بروز ناهنجاری در بافت اجتماعی می‌شود و از سوی دیگر وجود معیار مشخص و مناسب در معماری شهری، زمینه فرهنگ‌آفرینی و ارائه اثری ماندگار برای آیندگان را فراهم می‌کند.
استاندار فارس تصریح کرد: هویت مذهبی و تاریخی استان فارس و شهر شیراز در ساخت و ساز باید با برنامه‌ریزی در بخش معماری شهری حفظ شود و این مسیری است که باید نظام مهندسی باید آن را محقق کند.
صادق عابدین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وجود برخی نگاه‌های غیر منطقی به سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری با هدف سودآوری و پیشرفت انجام می‌شود و به همین دلیل نیز نباید از سرمایه‌گذار انتظاری به غیر از توسعه و آبادانی و تولید ثروت ملی داشت.
وی همچنین گفت: نیازمند فرهنگی هستیم که کندی سرمایه‌گذاری در استان فارس را رفع کند و در این راستا به طور یقین با تقسیم وظایف و مشارکت همگانی، بخش اعظمی از نیازمندی‌ها در این بخش برطرف می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول