اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه طاق‌بستان کرمانشاه خبر داد:

آغاز ساماندهی مجموعه تاریخی طاق‌بستان

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه طاق‌بستان کرمانشاه از آغاز ساماندهی این مجموعه فرهنگی تاریخی خبر داد.

آغاز ساماندهی مجموعه تاریخی طاق‌بستان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، علیرضا مرادی‌بیستونی از آغاز فاز نخست پروژه ساماندهی طاق‌بستان خبر داد و اظهار داشت: این عملیات به پایین آوردن کف‌ اطراف مجموعه، ساماندهی فضاهای کنار دریاچه طاق‌بستان و برگرداندن آن به شکل اولیه در ضلع غربی اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی و با حمایت‌های استاندار کرمانشاه تامین می‌شود، ادامه داد: استانداری در سال جدید رقم دقیقی برای این پروژه تعیین نکرده ‌است، اما در این خصوص قول مساعد داده ‌است.
این مقام مسئول هدف از انجام این پروژه را از بین بردن تغییر و تحولاتی که در چند دهه اخیر در این بنا صورت گرفته اعلام کرد و گفت: قصد داریم کف‌سازی و برنامه‌هایی که مربوط به سال‌های اخیر است را اصلاح کنیم و در واقع اصالت را به این بنا برگردانیم.
مرادی بیستونی با اشاره به اینکه نقشه پروژه آماده است و عملیات اجرایی آن در سه فاز انجام می‌شود، ادامه داد: فاز دوم، به تخریب کف ضلع ‌شرقی مجموعه اختصاص دارد و فاز سوم هم که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، به پایین بردن کف، پرداخته می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای فاز نهایی نیازمند به کسب مجوز‌ از معاونت میراث فرهنگی کل کشور است، تصریح کرد: اجرای فاز اول تا قبل از نوروز 91 به پایان می‌رسد.
مدیر پایگاه طاقب‌ستان در پایان گفت: تاریخ اتمام پروژه اواخر سال 91 خواهد بود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول