اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

ظرفیت‌های تاریخی خراسان جنوبی معرفی میشوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌های تاریخی خراسان جنوبی معرفی میشوند.

ظرفیت‌های تاریخی خراسان جنوبی معرفی میشوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی صبح امروز در جمع پرسنل این نهاد اظهار داشت: این نمایشگاه و جشنواره در کاخ سعدآباد، کاخ گلستان و ارگ آزادی برگزار می‌شود.
وی افزود: استان‌های کشور به نوبت در این جشنواره حضور دارند که این اداره کل از تاریخ 17 تا 23 مهرماه در این جشنواره حضور می‌یابد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در مدت حضور خود به معرفی توانمندی‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، صنایع‌دستی و پتانسیل‌های قابل سرمایه‌گذاری استان می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: اجرای موسیقی مقامی، تجلیل از مشاهیر استان، برپایی سیاه چادر عشایری، غرفه محصولات و سوغات محلی استان و اجرای مسابقه از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.
رضایی هدف از شرکت در این جشنواره را معرفی بیشتر ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان به مردم شریف ایران و به ویژه بیرجندی‌های مقیم تهران عنوان کرد.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره برپایی نمایشگاه و نشست تخصصی کارشناسان حوزه‌های مختلف در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و سرمایه‌گذاری با حضور معاونان سازمان میراث فرهنگی است که در این نشست‌ها مسائل و برخی از مشکلات در حوزه‌های مختلف به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان در این نمایشگاه با توزیع محصولات فرهنگی شامل CD، کتابچه، بروشور، اقلام متنوع فرهنگی و همچنین به نمایش گذشتن آثار تاریخی از طریق بنر، استند، تابلوهای MDF به معرفی بیشتر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان می‌پردازد.
وی افزود: کل غرفه‌های پیش‌بینی شده استان 28 مورد است در مجموع 75 نفر در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برگزاری تور استانی با سفر به شهرستان سربیشه با حضور 10 نفر از پرسنل دفاتر خدمات مسافرتی و تعدادی از شهروندان بیرجندی نیز خبر داد.
رضایی گفت: در این تور بازدید از جاذبه‌های شهرستان سربیشه از قبیل قلعه باغ مود، مزار کاهی، قلعه کهنه سربیشه، معدن بازالت گورید، روستا و سد زیبای برکوه و بازدید از کارگاه پارچه بافی سنتی روستای شورستان انجام شد و در پایان برنامه موسیقی محلی توسط هنرمندان سربیشه اجرا شد.
وی خاطرنشان کرد: این برنامه با همکاری معاونت گردشگری استان، نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه و همراهی شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی میناب سیر شرق، شرکت خدمات مسافرتی هزار و یک شب برگزار شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول