اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ:

دولت‌ها موظف به حفاظت از اموال تاریخی خود هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: طبق کنوانسیون 1954 لاهه هر دولتی موظف است تا از اموال تاریخی خود در حین درگیریهای مسلحانه حفاظت کند.

دولت‌ها موظف به حفاظت از اموال تاریخی خود هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان پیتر ریتر عصر امروز در همایش ملی حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی در حقوق بین‌الملل در همدان اظهار داشت: مسئولیتی که جامعه بین‌الملل بر عهده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گذاشته، حمایت از قربانی‌های درگیری‌های مسلحانه است تا این کمیته بتواند در راستای دستیابی به حقوق بین‌الملل بشردوستانه تلاش کند.
وی افزود: بنابراین کمیته‌های تشکیل شده در این  خصوص به همراه تمام دولت‌ها به منظور تدوین، تصویب و اجرای معاهدات حقوق بین‌الملل تلاش کرده و تمام کشورها عضو کنوانسیون ژنو هستند.
رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خاطرنشان کرد: در کنوانسیون 1954 به حمایت‌های ویژه از آثار فرهنگی اشاره شده است، اما نباید از این واقعیت تلخ چشم‌پوشی کرد که طی قرن‌‌های بسیاری آثار فرهنگی و هنری بسیاری نابود شده و یا آسیب‌ دیده‌اند.
وی بیان داشت: طبق کنوانسیون 1954 لاهه هر دولتی موظف است تا از اموال تاریخی خود ‌حین درگیری‌های مسلحانه حفاظت کرده و یا حتی‌الامکان آنها را به جایی خارج از مکان مورد تهاجم انتقال دهد.
رویتر ادامه داد: افراد مسلح نیز موظف هستند تا از هدف قرار دادن آثار فرهنگی خودداری کرده و آنها را مورد تهاجمات خود به منظور آسیب‌رساندن به دولت تهاجم دیده قرار ندهند.
دبیر انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد نیز هدف از تأسیس انجمن را ارتقا و گسترش علم به همراه توسعه کیفی و اولویت‌ بخشیدن به امور پژوهشی و دانشی عنوان کرد.
فریده شایگان افزود: انجمن در راستای دست‌یابی به اهداف مذکور توانسته طی 11 سال گذشته همایش‌ها، سمینار و کارگاه‌های آموزشی متعددی را برگزار کند.
دبیر انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد در پایان گفت: میراث مشترک بشریت الهام بخش توسعه قواعد حقوق بین‌الملل در زمان جنگ و صلح است.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول