اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

215 اثر تاریخی در کوثر شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر از شناسایی 215 اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان کوثر خبر داد.

215 اثر تاریخی در کوثر شناسایی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدسعداله رئیس ساداتی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی قابلیت‌های گردشگری کوثر اظهار داشت:  آثار زیادی از کوثر برای ثبت ملی به سازمان میراث فرهنگی معرفی شده  که انتظار داریم همسو با سایر شهرستان‌ها آثار تاریخی، باستانی و فرهنگی این شهرستان به ثبت ملی برسد.
وی شهرستان کوثر را از مناطق پر جاذبه گردشگری و مسافران تعطیلات تابستانی اعلام کرد و افزود: این شهرستان با داشتن صدها هکتار باغ و اراضی بکر جنگلی و طبیعی از منظر گاه‌های مناسب گردشگران و اهالی سفر است.
این مسئول ورود هزاران گردشگر را به این منطقه یادآور شد و اظهار داشت: در کنار آثار تاریخی و باستانی قابلیت‌های متعدد گردشگری، طبیعی و مواهب الهی نیز سبب شده است که این شهرستان مورد توجه گردشگران قرار گیرد.
رئیس‌ساداتی از تصویب سه منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تامین زیرساخت‌ها و جذب گردشگر گام‌های بلند و جدی در شناساندن قابلیت‌های کوثر در حوزه گردشگری برداشته می‌شود.
فرماندار کوثر به تشکیل 135 انجمن میراث فرهنگی در مناطق روستایی اشاره کرد و ابراز داشت: این انجمن‌ها با هدف صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی در این شهرستان تشکیل شده است.
وی توسعه برنامه‌های تبلیغی و معرفی قابلیت‌های گردشگری کوثر را ضروری دانست و گفت: امیدواریم با تعامل مسئولان دستگاه‌های اجرایی کوثر بتوانیم این ظرفیت‌ها را معرفی کرده و بشناسانیم.
این مسئول به تخصیص 5 میلیارد و 600 میلیون ریال به بخش فرهنگ، هنر و گردشگری این شهرستان در سال جاری اشاره کرد و خواستار توجه ویژه مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان در استفاده بهتر از فرصت‌های موجود در این شهرستان شد.
وی اظهار داشت: بیشتر ظرفیت های گردشگری این شهرستان در حد استفاده معمول گردشگران باقی مانده است.
فرماندار کوثر استفاده از تمام امکانات موجود برای فراهم کردن زیر ساخت‌های جاذبه گردشگری را ضروری دانست و از وجود موانعی از جمله نبود امکانات اسکان دایم و موقت در مسیر جاذبه‌های گردشگری شهرستان خبر داد.
رئیس‌ساداتی تصریح کرد: با وسیع‌ترکردن افق دید، کلان‌نگری و برنامه‌ریزی درست باید امکان حضور گردشگران را فراهم کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرستان کوثر ده‌ها اثر تاریخی و باستانی و مراکز متعدد گردشگری از جمله حمام سنگی، پل فیروزآباد، آبگرم گیوی، منبر مشکول و غار یخگان دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول