اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفت ماه گذشته؛

19500 واقعه ازدواج در مازندران به ثبت رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت و اسناد مازندران گفت: در هفت ماه گذشته، بیش از 19 هزار و 500 واقعه ازدواج در مازندران به ثبت رسید.

19500 واقعه ازدواج در مازندران به ثبت رسید
ولی‌الله عبدی جمعه شب در حاشیه نشست سردفترداران ثبت و ازدواج و طلاق شهرستان بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بابل اظهار داشت: سازمان ثبت و اسناد از جمله سازمان‌های قدیمی است که در روزهای نخستین وضع قوانین و مقررات وضع شد و در ارائه خدمات ثبتی قدمت 100 ساله دارد.
وی افزود: در حال حاضر سازمان ثبت و اسناد در بخش‌های مختلف از جمله ثبت اراضی، املاک و ساختمان، تهیه نقشه جهانی و اجرا مفاد رسمی، ثبت شرکت‌های تجاری و موسسه‌های غیر تجاری، ثبت وقایع ازدواج و طلاق مشغول فعالیت است و نقش قابل توجهی در ارائه خدمات نسبت به زیرساخت‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیت غذایی کشور دارد.
عبدی بیان داشت: در حال حاضر 22 واحد ثبتی، 348 دفتر اسناد رسمی، 166 دفتر ازدواج و 57 دفتر طلاق در استان مازندران دایر است که در هفت ماه گذشته 19 هزار و 500 واقعه ازدواج و 3 هزار و 100 واقعه طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق مازندران به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: سازمان ثبت و اسناد مازندران دارای پنج واحد ثبتی استیجاری و سه واحد ثبتی نیازمند به نوسازی است که از جمله این ساختمان‌ها، ساختمان ثبت و اسناد بابل است که نیاز به بازسازی کامل دارد.
مدیرکل ثبت و اسناد و املاک مازندران عنوان کرد: با توجه به اینکه از دو سال قبل سند مالکیت ماده 147 و 148صادر نمی‌شود و ماده 133 با توجه به قانون برنامه چهارم اجرا می‌شود، اما با این وجود در هفت ماه نخست سال جاری 47 هزار و 300 فقره سند مالکیت در استان مازندران صادر شد که نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
عبدی با اشاره به اینکه در طی این مدت درآمد واحد ثبتی مازندران بسیار چشمگیر بوده است، اذعان داشت: در طی هفت ماه سال جاری  سازمان ثبت و اسناد و املاک مازندران بیش از 120 میلیارد ریال درآمد داشته است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول