اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه ولایت صورت می‌گیرد؛

برگزاری 110 ازدواج در آستان هلال بن علی(ع)

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) از برگزاری 110 ازدواج در این آستان و در دهه ولایت خبر داد.

برگزاری 110 ازدواج در آستان هلال بن علی(ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، یدالله افروز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) مفتخر است که نماد جشن موفق ازدواج را برای نخستین بار در سطح بقاع متبرکه ایجاد کرده است و این خود نشان‌دهنده پیشرو بودن این آستان در مسیر ایجاد فضای نشاط معنوی و نیز عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.
وی با تأکید بر اینکه آستان حضرت محمد هلال بن علی(ع) اهمیت بسیاری برای امر ازدواج قائل است، خاطرنشان کرد: جشن پیوند گل‌ها نیز در دهه ولایت یعنی از عید قربان تا عید غدیر با همین رویکرد در حرم مطهر حضرت هلال بن علی(ع) برگزار می‌شود.
رئیس هیئت امنای استان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) با بیان اینکه از سال 1387 تاکنون 10 دوره جشن ازدواج با عنوان جشن پیوند گل‌ها در حرم هلال بن علی(ع) برگزار شده است، عنوان کرد: در این مدت بیش از 720 زوج جوان زندگی مشترک خود را در فضایی سرشار از معنویت و شادی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت محمد هلال بن علی (ع) آغاز کرده‌اند.
افروز فرهنگ‌سازی و الگودهی ازدواج آسان و آگاهانه به جامعه و ترویج و تشویق جوانان به ازدواج را از جمله اهداف مهم جشن پیوند گل‌ها عنوان کرد و افزود: برگزاری همزمان جشن ازدواج 110 زوج در حرم مطهر احساس بسیار خوبی را در جامعه ایجاد می‌کند و به دلیل توأم بودن با سادگی و زیبایی معنوی، علاوه بر زوج‌ها برای خانواده‌های آنها نیز این اقدام بسیار شادآفرین است.
وی افزود: در هر دوره از جشن پیوند گل‌ها برنامه‌های متنوعی همچون سخنرانی اساتید مشاور خانواده، اجرای برنامه‌های طنز، مدیحه‌سرایی، اجرای برنامه توسط گروه تواشیح و همخوانی هلال منیر پیش‌بینی و اجرا می‌شود.
رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) ادامه داد: در پایان هر دوره از جشن پیوند گل‌ها بسته‌های تبرکی و فرهنگی ویژه‌ای به زوجین اهدا می‌شود و نخستین اطعام زوج‌های جوان پس از آغاز زندگی مشترک با غذای تبرکی حضرت صورت می‌گیرد.
افروز در مورد پیشینه این طرح در این حرم مطهر خاطرنشان کرد: مردم آران و بیدگل بر اساس یک سنت دیرینه، پس از برگزاری مراسم عقد و ازدواج به منظور عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در این آستان حضور پیدا می‌کردند به همین دلیل هیئت امنای آستان مقدس از چهار سال قبل تصمیم گرفت این سنت را به صورت سازمان یافته در قالب جشن ازدواج هر سه ماه یک بار همزمان با اعیاد برگزار کند.
وی در پایان با تبریک فرارسیدن اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج فرخنده حضرت زهرا(س) و امام علی(ع)، بیان داشت: ایجاد فضای نشاط و تأمل در محیط‌ معنوی حرم هلال بن علی(ع) از جمله راهبردهایی است که این آستان مقدس در قالب برنامه‌های هدفمند آن را تعقیب می‌کند.
آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان و یکصد کیلومتری شهر مقدس قم واقع شده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول