اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بین 162 کشور جهان؛

اشتغالزایی 40 هزار نفر توسط اداره استاندارد در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور گفت: اداره استاندارد با 2 هزار و 600 نیروی استاندارد به طور مستقیم و با ایجاد یک‌هزار و 164 آزمایشگاه در سراسر کشور زمینه اشتغال 40 هزار نفر را به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است.

اشتغالزایی 40 هزار نفر توسط اداره استاندارد در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نظام‌الدین برزگری شامگاه گذشته در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد با بیان اینکه قواعد بازی در صحنه تجارت بین‌المللی تغییر یافته است، اظهار داشت: هر تاجر ایرانی اگر با قاعده استاندارد آشنایی نداشته باشد و از این طریق وارد تجارت خارجی شود در بازارهای جهانی توان رقابت ندارد و شکست می‌خورد.
وی افزود: در سال‌های پیش بحث استاندارد خدمات و محصولات با جدیت پیگیری نمی‌شد و همین امر اعتماد مردم را به کالاهای ایرانی کمرنگ کرده و مردم اقبالی به خرید تولیدات داخل نداشتند، اما با ارتقای محصولات و نظارت‌های اداره استاندارد کیفیت اقلام ایرانی تا حد زیادی بالا رفته و مردم نیز تمایل بیشتری برای خرید کالاهای ایرانی از خود نشان می‌دهند.
 
* استاندارد باید به عنوان باور ملی و فرهنگ اسلامی تبدیل شود
رئیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان همواره در مورد ارتقای کیفیت تولیدات داخلی تاکید داشته و استاندارد را یک امر دینی خوانده‌اند، بنابراین باید استاندارد به عنوان یک باور ملی و فرهنگ اسلامی تبدیل شود.
وی با اشاره به سال جهاد اقتصادی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از مجاهدت‌های اقتصادی را خرید کالاهای ایرانی دانستند.
 
* تدوین بیش از 10 هزار استاندارد در برنامه چهارم در کشور
برزگری با اشاره به اینکه در برنامه سوم توسعه 3 هزار و 680 عنوان استاندارد تدوین شد، بیان کرد: این در حالیست که در برنامه توسعه چهارم بیش از 10 هزار و 500 عنوان استاندارد تدوین شده و ما با رشد چشمگیری در این حوزه روبه رو بوده‌ایم.
 
* صدور 14 هزار پروانه استاندارد در برنامه چهارم توسعه
وی ادامه داد: همچنین در برنامه چهارم توسعه بیش از 14هزار عنوان پروانه استاندارد در سطح کشور صادر شده در حالی که این آمار در برنامه سوم 4 هزار پروانه بوده است و این افزایش صدور پروانه نشان از ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی دارد.
رئیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور با بیان اینکه در سال گذشته و شش ماه نخست امسال با کاهش واردات روبه‌رو بوده‌ایم، یادآور شد: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی در سال 89، 32 میلیارد دلار بوده است.
وی افزود: ایران در بین 162 کشور جهان رتبه 31 را از نظر سازمان استاندارد جهانی دارد.
 
*اشتغالزایی 40 هزار نفر توسط اداره استاندارد در کشور
برزگری همچنین با بیان اینکه اداره استاندارد در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی اقدامات خوبی را انجام داده است، گفت: در این راستا اداره استاندارد با 2 هزار و 600 نیروی استاندارد به طور مستیقیم و با ایجاد یک‌هزار و 164 آزمایشگاه در سراسر کشور زمینه اشتغال 40 هزار نفر را به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول