اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی تفصیلی معاون استاندار گلستان با فارس عنوان شد؛

تشریح برنامه‎های آتی ستاد انتخابات گلستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان فعالیت و برنامه‎های آتی ستاد انتخابات استان گلستان را تشریح کرد.

تشریح برنامه‎های آتی ستاد انتخابات گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با نزدیک شدن انتخابات نهم دوره مجلس شورای اسلامی ضرورت اتخاذ تهمیدات لازم برای هرچه با شکوه‎تر برگزار کردن انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از پیش ضروری است.
با توجه به برنامه‎ زمان‎بندی وزارت کشور برای این انتخابات مجریان انتخابات در استان هر حیث برنامه‎ریزی برای برگزاری یک انتخابات باشکوه در دستور کار قرار دادند.
برای آشنایی بیشتر مردم با فعالیت‎های ستاد انتخابات گلستان گفت‎وگو تفصیلی با علیرضا جمشیدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان و رئیس ستاد انتخابات استان از سوی خبرنگار فارس در گرگان صورت گرفته که با هم می‎خوانیم.
 
فارس: فعالیت رسمی ستاد انتخابات گلستان از چه زمانی آغاز شد؟
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان گفت: براساس جدول زمان‎بندی وزارت کشور برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان‎ها باید 15 مهرماه ستاد انتخابات استانی خود را شکل می‎دادند، لذا براساس همین جدول زمانی در استان گلستان اولین جلسه ستاد انتخابات با حضور استاندار گلستان شکل گرفت.
 
فارس: چند کمیته در ستاد انتخابات استان فعالیت می‎کنند؟
علیرضا جمشیدی اظهار داشت: در این جلسه ابلاغ روسا کمیته‎های پشتیبانی ستاد انتخابات استان به اعضا داده شده است.
وی تصریح کرد: بر این اساس کمیته‎های حقوقی، پشتیبانی، امنیتی، آموزش، اطلاع‎رسانی و فناوری فعالیت خود را شروع کردند.
رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: مسئولان این کمیته‎های موظف شدند قبل از تشکیل ستاد انتخابات استان یک جلسه تشکیل دهند و بنا به دستور استاندار گلستان در حال حاضر هر 15 روز یکبار جلسه استانی به ریاست رئیس ستاد انتخابات استان تشکیل می‎شود.
جمشیدی افزود: معاون سیاسی امنیتی استاندار رئیس ستاد انتخابات استان و دبیری ستاد به عهده مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری خواهد بود.
 
فارس: اقدامات انجام شده در ستاد انتخابات استان گلستان را بفرمایید؟
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان گفت: مقدمات انتخابات از ماه‎های پیش با آماده‎سازی تجهیزات و راه‎اندازی شبکه وی‎پی‎ان و ارتباط با ستاد انتخابات وزارت کشور و انجام مکاتبات و ارسال مراسلات از طریق این شبکه شروع شده بود، ولی فعالیت رسمی از 15 مهرماه آغاز شده است.
جمشیدی یادآور شد: هم اکنون کارشناسان سیاسی و انتخابات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری در دبیرخانه ستاد انتخابات استان مستقر شده‎اند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در سطح استان دبیرخانه ستاد انتخابات استان فعال و ارتباطات با وزارت کشور به طور دائمی و مستمر و روزانه انجام می‎شود و مکاتبات و اطلاعات لازم در اختیار وزارت کشور ارسال و موارد ابلاغی نیز به فرمانداران و بخشداران استان نیز ابلاغ می‎شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان ابراز داشت: ستاد انتخابات استان علاوه بر آماده‎سازی مقدمات انتخابات رصد کردن فضاهای حوزه‎های انتخاباتی را در دستور کار خود قرار داده است.
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر استان گلستان شش حوزه انتخابیه و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد تنها در حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا دو نماینده در مجلس حضور دارند.
 
فارس: قانون افزایش تعداد نمایندگان آیا در انتخابات مجلس اعمال شد؟
رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: افزایش تعداد نمایندگان در مجلس که طرح آن در هیئت دولت و کمیسیون داخلی و سیاست امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصویب شد فوریت آن در صحن علنی رای نیاورد.
جمشیدی افزود: از آن جایی که فوریت آن در مجلس رای نیاورد فعلا در دستور کار عادی قرار گرفت اگر به همین شکل باشد احتمالا برای انتخابات سال 1390 اجرایی نخواهد شد و به احتمال زیاد از انتخابات سال 1390 تقسیمات جدید و قانون افزایش نماینده اجرایی نخواهد شد.
 
فارس: آیا گلستان شامل نماینده افزایشی می‎شود؟
وی ادامه داد: چنانچه نماینده مجلس به این نتیجه برسند که فوریت افزایش تعداد نماینده را دستور کار قرار دهند آن گاه 20 نماینده به مجلس اضافه خواهد شد که یک نماینده افزایشی شامل استان گلستان خواهد شد.
 
فارس: طرح پیشنهادی استان بر افزایش نماینده استان به چه صورت بوده است؟
جمشیدی اضافه کرد: معاونت سیاسی امنیتی گلستان دو طرح که شامل یک طرح در حوزه انتخابیه شرق استان و یک طرح در حوزه انتخابیه غرب استان پیشنهاد داده بود که در جلساتی که با معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور برگزار شد ابتدا تقاضا دو نماینده برای استان شد که با توجه به جدول امتیازات همه استان‎ها و براساس شاخص‎های وزارت کشور با ارفاق با یک نماینده گلستان موافقت شد.
معاون سیاسی امنیتی گلستان اذعان داشت: در جلسه مشترک نمایندگان استان در مجلس و معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور اهداف آن وزارتخانه برای افزایش تعداد نمایندگان که نزدیکی به عدالت و قابل دفاع بودن طرح در هیئت دولت بود مطرح شد که قرار شد این امر ملاک تایید و تصویب با همراهی نمایندگان استان باشد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول