اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

مرم لیبی در انتخابات خود مراقب آمریکایی‌ها باشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مردم لیبی در انتخاباتی که در پیش رو دارند مراقب آمریکایی‌ها و عوامل دست‌نشانده آنها در لیبی باشند.

مرم لیبی در انتخابات خود مراقب آمریکایی‌ها باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه چنگال‌های خود را به سمت بیداری اسلامی تیز کرده‌اند و مردم در کشورهای اسلامی باید مراقب آنها به عنوان دشمنان اصلی اسلام باشند.
وی افزود: استعمارگران که در رأس آنها آمریکا، انگلیس و فرانسه قرار دارند، هر بار بخشی از نفت و مخازن مردم به ویژه مردم لیبی را به بهانه‌های مختلف بردند و اکنون زمانی است که مردم مسلمان لیبی باید حواسشان به این کشورها باشند.
ناصری با اشاره به انتخاباتی که کشور لیبی در پیش رو خواهد داشت، عنوان کرد: مردم لیبی باید مراقب باشند که در رأس کار کسی قرار نگیرد که دست‌نشانده و مطیع شرق و غرب به ویژه آمریکا باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد فاجعه بزرگ مکه در ششم ذی‌الحجه و کشتار حدود 400 نفر از حجاج در مراسم برائت از مشرکین اظهار داشت: باید از مشرکان دوری جست و مسلمانان باید در این مراسم با یکدیگر متحد شوند و بنا به فرمایش امام راحل، حج صحیح را که در اتحاد مسلمین در برائت از مشرکین است را به جا آورند.
خطیب جمعه یزد همچنین با بیان اینکه سفر حج یک سفر تفریحی نیست و هجرت به سوی خداست، افزود: کسی که به سوی خدا هجرت می‌کند باید قلب و روحش و توجهش نیز به سمت خدا هجرت کند برهمین اساس حجاج باید از تعلقات دنیوی دل بکنند و از اموری که بیشتر دنیوی است خود را رها کنند.
ناصری تاکید کرد: حجاج نباید حواس خود را معطوف بازار و زرق و برق آن کنند بلکه باید حواسشان به خدا و توشه‌ای که از این سفر معنوی با خود به همراه می‌آورند، باشد نه به محتویات چمدان‌های خود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج مبارک امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: جوانان باید زندگی ساده این دو بزرگوار را الگوی خود قرار دهند و کمتر در امر ازدواج به مسائل دنیوی اهمیت دهند.
ناصری با اشاره به میزان توجهی که در امور دنیوی صورت گرفته و باعث اختلال در ازدواج جوانان شده است، افزود: جوانان باید به جای اهمیت دادن به پول و ماشین و امکانات رفاهی، به فراگیری راه و رسم زندگی بپردازند زیرا بی‌اهمیت بودن نسبت به این مسئله سبب شده ازدواج‌ها کم دوام باشد.
وی با بیان اینکه قوت گرفتن مسائل مالی و چشم و هم‌چشمی‌ها سبب سخت شدن ازدواج و در نهایت وارد آمدن لطمه به حیثیت برخی دختران شده است، تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهدیم که روابط مشروع و توصیه شده اسلام و پیامبر (س) به روابط نامشروع تبدیل شده است. این کار نه تنها عذاب الهی را به دنبال دارد بلکه کانون خانواده‌ها را نیز از هم پاشیده است.
وی توصیه کرد: دختران و پسران جوان، الگوهای غرب و استعمار و استکبار را پیشه خود نکنند و خانواده‌ها نیز شرایط را برای ازدواج آسان کنند و به جای توجه به مادیات، به معنویات و اخلاق نیکو و پسندیده بپردازند.
ناصری با بیان اینکه عده‌ای معتقدند که دختران باید حتما فلان مدرک تحصیلی را بگیرند سپس ازدواج کنند، خاطرنشان کرد: هیچ مانعی وجود ندارد که دختران ابتدا ازدواج کنند سپس ادامه تحصیل دهند.
وی با اشاره به مهریه‌ها و جهیزیه‌های سنگین و چشم و هم‌چشمی‌ها در این زمینه عنوان کرد: این عوامل سبب شده بسیاری از ازدواج‌ها تعطیل شود.
ناصری تصریح کرد: مهریه‌های سنگین، پول و ماشین هیچ‌کدام تاکنون مایه خوشبختی نشده و بنا به فرموده امام جواد (ع) دختران خود را با توجه به اخلاق و دین پسران، به ازدواج آنها درآورید.
وی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه همچنین با اشاره به دوران امامت امام جواد (ع) افزود: امام جواد جوان‌ترین امام ماست و به روایتی از هفت تا 9 سالگی به امامت رسیدند و همین امر سبب شد تا خلفای عباسی کم‌سنی ایشان را بهانه قرار داده و به آزار و اذیت این امام بزرگوار بپردازند و این درحالی بود که امام جواد همواره در مناظره‌ها موفق و پیروز بیرون می‌آمدند و عالمان آن زمان همواره بر علم ایشان اذعان داشتند.
وی به تشریح دوران امامت و زندگی امام جواد پرداخت و افزود: ما باید قدردان نعمتی باشیم که خداوند در اختیار ما قرار داده و ائمه معصومین به عنوان چراغ راه هدایت بشر، بزرگترین نعمت به شمار می‌روند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول