اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی؛

بازارچه دائمی صنایع دستی خراسان شمالی گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی خراسان شمالی طی آیینی گشایش یافت.

بازارچه دائمی صنایع دستی خراسان شمالی گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد در این آیین که سه‌شنبه شب در حسینیه جاجرمی‌ها برگزار شد، استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه این بازارچه در راستای رونق و توسعه صنایع دستی استان راه‌‌اندازی شده است، گفت: این بازارچه در بهترین نقطه شهر بجنورد واقع شده و می‌تواند مورد بازدید و استفاده میهمانان داخلی و خارج از کشور قرار بگیرد.
ابوطالب شفقت با بیان اینکه این مجموعه برای استان ارزش بالایی دارد، گفت: این بازارچه علاوه بر آنکه سهم فروش صنایع دستی استان را ارتقا می‌دهد، سبب معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی به عموم مردم نیز خواهد شد.
وی راه‌اندازی این بازارچه و همچنین نمایشگاه صنایعی دستی در ایام نوروز در خراسان شمالی را برشمرد و تصریح کرد: تمام این فعالیت‌ها در سال جهاد اقتصادی در جهت رونق‌بخشی صنایع دستی استان صورت می‌گیرد.
استاندار خراسان شمالی از این استان به عنوان قطب صنایع دستی کشور یاد کرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در استان نیز رویدادی بزرگ بود که استان آن را تجربه کرد.
وی ضمن قدردانی از متولیان حسینیه جاجرمی‌ها در واگذاری این مجموعه برای ایجاد نخستین بازارچه صنایع دستی استان از دست‌اندرکاران این مجموعه نیز خواست تا برای ادای نیت واقفان و عزاداری در ماه محرم و صفر، نسبت به تعطیلی بازارچه صناعی دستی در این ایام اقدام کنند.
شفقت همچنین فروش هرگونه صنایع دستی خارجی را در این بازار ممنوع اعلام کرد و گفت: در این محل صرفاً باید دست‌ساخته‌های صنعتگران داخلی به نمایش عموم گذاشته و عرضه شود.
وی توجه به شعائر دینی در این حسینیه را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: باید حرمت این مجموعه فرهنگی دینی حفظ و به شعائر دینی در طول سال توجه شود.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی هم دراین آیین اظهار داشت: بنای این حسینیه که در مرکز شهر قرار گرفته است در گذشته ۷۰ درصد آن تخریب شده بود که مرمت آن از سال‌های گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.
علی کاظمی اظهار داشت: این مجموعه برای عرضه صنایع دستی استان به غیر از ماه‌های عزاداری ساماندهی شده که نقش قابلی را در معرفی و فروش صنایع دستی استان خواهد داشت.
برپایه این خبر در این آیین شماری از مدیران کل و هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی شرکت داشتند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول