اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین هشدار داد:

برنامه جدید دشمن در جنگ نرم ‌با رواج شراب و اعتیاد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خصوص رواج شرب خمر و اعتیاد در جامعه هشدار داد و این مفاسد را توطئه دشمن در عرصه جنگ نرم برای بی‌اعتقاد کردن در عرصه دینی دانست.

برنامه جدید دشمن در جنگ نرم ‌با رواج شراب و اعتیاد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت ا... هادی باریک بین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین بیان کرد: خداوند سبحان ما را به رعایت عفت و پاکدامنی سفارش کرده است.
وی ادامه داد: رعایت نکردن عفت و پاکدامنی در جامعه مصائبی را به دنبال دارد، وقتی زنا و ناپاک‌دامنی در جامعه شیوع پیدا کرد آن گاه زلزله نیز خواهد آمد.
امام جمعه قزوین افزود: روایت‌های مختلف حکایت از آن دارد که اعمال زشت انسان عکس‌العملش عذاب الهی است البته همانطور که نتیجه اعمال خوب خود را می‌بینیم نتیجه اعمال بد خود را نیز خواهیم دید.
وی اضافه کرد: مردم که بندگان خدا هستند نباید در برابر خداوند سبحان سرکشی کنند بلکه باید ایمان اختیار کنیم و به دیگران ظلم نکنیم تا برکات الهی در آسمان و زمین شامل حال ما شود.
آری همانطور که اطاعت خدا برکات و نعمت‌های الهی را به دنبال دارد، فساد و سرکشی نیز که نتیجه پایمال کردن احکام الهی است عذاب الهی را به دنبال خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: بنابراین باید مراقب اعمال خود باشیم امروز در میان جامعه شرب خمر افزایش یافته است، جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است و بر حسب ظاهر کسی این کار را نمی‌کند ولی مأموران پلیس مقادیر زیادی مشروب را کشف و ضبط می‌کنند که از این کشف معلوم می‌شود در خارج از این مرزها دشمنان برای توطئه علیه ملت ما تلاش می‌کنند.
وی تصریح کرد: دشمن توطئه می‌کند تا مردم را به سمت شرب خمر بکشاند و آنها را در این ورطه گرفتار کند و شاید برخی نادان‌ها نیز همین ماده را در داخل کشور بسازند که موجب فساد است.
باریک‌بین عنوان کرد: امام صادق علیه السلام در بحث علت حرام بودن شرب خمر می‌فرمایند؛ خداوند سبحان شرب خمر را حرام کرد چون این کار عمل زشتی است و در بدن، عقل و روح انسان تأثیر منفی می‌گذارد و در حقیقت فسادهای دیگری را نیز به دنبال دارد.
وی اعلام کرد: شرب خمر منجر به رعشه در بدن می‌شود در واقع کسانی که شرب خمر می‌کنند دیگر آن حالت سکون بدن را ندارند و دچار رعشه می‌شوند.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: شرب خمر نور دل انسان را از بین می‌برد و دل انسان کم کم تاریک می‌شود چون گناه باعث تاریکی قلب است؛ گاهی کارهای بد باعث تاریکی قلب است و آن گاه که دل سیاه شد آیات الهی را نیز تکذیب می‌کند و جوانمردی را از بین می‌برد.
وی تأکید کرد: انسان شراب خوار با سیاهی دل دیگر پایندی به وعده‌ای نخواهد داشت چراکه شرب خمر جوانمردی و مروت را از بین می‌برد همچنین شرب خمر از گناهان بزرگی است که عقل انسان را زایل می‌کند چه بسا فرد کارهای حرامی را به واسطه شرب خمر مرتکب می‌شود.
باریک‌بین خاطرنشان کرد: حال اگر کسی شراب خورد در حالت مستی ممکن است حربه‌ای داشته باشد و ابایی از کشتن کسی هم نداشته باشد و یا حتی ممکن است به زنا و کار فحشا دچار شود که همه این مسائل از شرب خمر ناشی می‌شود.
وی توضیح داد: هیچ اطمینانی وجود ندارد کسی که به شرب خمر دچار شد حتی به محارمش هم تجاوز نکند چراکه عقل ندارد و وقتی فردی عقل نداشت دست به هر کاری می‌زند به عنوان نمونه کسی به دفتر ما مراجعه کرد و اظهارداشت مرا یک بار به شرب خمر مبتلا کردند و بعد به منزل خواهرم رفتم و در حالی که شوهر خواهرم در منزل نبود با خواهرم هم‌بستر شدم و حالا عذاب وجدان دارم.
امام جمعه قزوین ادامه داد: همه این بلاها ناشی از شرب خمر است، کسی که شرب خمر کرد دیگر عقل ندارد و اگر آدم عاقلی به کارهای او نگاه کند، تعجب می‌کند.
وی افزود: امام صادق علیه السلام می ‌فرماید کسی که شراب خورد هر کار بدی را انجام می‌دهد پس شراب کلید کارهای زشت است.
باریک‌بین اضافه کرد: من اینها را عرض می‌کنم البته شما که در نماز جمعه و جماعات شرکت می‌کنید از این مسائل منزه هستید ولی اینها باید برای مردم گفته شود، برای کسانی که کمتر به این مجالس می‌آیند باید بگوییم.
وی بیان کرد: از رسول اکرم (صل ا... علیه واله و سلم ) روایت است که همه زشتی‌ها در انبار یا خانه‌ای جمع است و آدم سالم درب این خانه یا انباری را باز نمی‌کند ولی کلید این خانه یا انباری شرب خمر است، گویی با شرب خمر درب این بدی‌ها را به روی خود باز می‌کنیم، در روایت دیگری از ابن صدوق از امام جعفر صادق (علیه السلام) نقل است که شرب خمر باعث می‌شود انسان به هر گناهی دست بزند.  
امام جمعه قزوین عنوان کرد: شکر خدا کسانی که در نماز جمعه و جماعات می‌آیند دچار شرب خمر نیستند ولی ذیل این روایت مطلبی آمده که شامل حال ما می‌شود؛ در این روایت با این همه ذکر بدی‌ها از شراب، دروغ و کذب را از شراب بدتر دانسته است بنابراین مراقب باشیم دروغ نگوئیم و راستگو و درستکار باشیم و با معاشران، مشتری‌ها، خانواده و همکارانتان راستگو و صادق باشید.
وی گفت: روایت دیگری از امام صادق علیه السلام نقل شده که می‌فرماید خداوند سبحان همه فحشاها را حرام کرد و پیامبر اکرم (صل ا... علیه واله وسلم) شرب خمر را باعث همه فسادها می‌داند در واقع همه فسادها زاییده شرب خمر است.
باریک‌بین خاطرنشان کرد: کسی که معتاد به شراب شد عقلش زائل می‌شود و ممکن است هر کار زشتی را انجام دهد و از گناه دوری نکند، شرب خمر گناه کبیره است و جوان‌ها باید خیلی مراقب باشند چراکه اجانب و دشمنان اسلام و انقلاب می‌خواهند جوان‌ها را از مسیر صحیح منحرف کنند.
وی اظهار کرد: دشمنان که با جنگ سخت نتوانستند پیروز شوند امروز پس از مقاومت هشت ساله در برابر دشمن در عرصه جنگ سخت، به رویارویی با ایران اسلامی در جنگ نرم وارد شده‌اند.
امام جمعه قزوین توضیح داد: دشمن می‌خواهد جوان‌ها را با شراب و اعتیاد در عرصه جنگ نرم مورد حمله قرار دهد از این رو جوانان باید در زمینه اخلاق و افکارشان خیلی مراقب باشند و دقت کنند و بدانند که دشمنان اسلام سعی می‌کنند در پایه‌های اعتقادی آنها تزلزل ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: مراقب اعمال و رفتار خود باشید؛ یک جوان مقلد هر کسی که هست هر روز رساله او را کم کم بخواند تا با احکام آشنا شود البته معلمان، مربیان و اولیاء نیز در دلسوزی کنند تا جوان‌ها را در مسیر علم و تقوا پیش ببرند و در مسیر آشنایی با احکام اسلام کمک کنند تا در جنگ نرم نیز پیروز شویم.
باریک‌بین ادامه داد: آخرین روز ذیقعده مصادف با سالروز شهادت امام محمد تقی (علیه السلام) است که این مناسبت را تبریک می‌گوئیم و البته از افتخارات ما شیعیان دلبستگی به انسان‌هایی است که دارای مظاهر کمال و انسانیت هستند که همانا این عزیزان اهل بیت (علیه السلام) هستند. 
وی افزود: از این رو در شادی آنها شاد و در حُزن آنها محزون هستیم، امیدواریم خداوند سبحان این روحیه و فرهنگ را در میان ما هر چه بیشتر عمیق‌تر کند تا در آینده نیز در این زمینه ثابت قدم باشیم.
امام جمعه قزوین یادآور شد: نخستین روز ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام ا... علیه) است که این مناسبت را خدمت شما عزیزان تبریک می‌گوئیم.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول