اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

ولایت، جمهوریت و اسلامیت اساس انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: امامت، جمهوریت و اسلامیت سه اصل غیر قابل تغییر در نظام جمهوری اسلامی ایران است که بقا و دوام آن سلامت این نظام را تضمین می‌کند.

ولایت، جمهوریت و اسلامیت اساس انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار داشت: امامت، جمهوریت و اسلامیت سه اصل غیر قابل تغییر در نظام جمهوری اسلامی ایران است که بقا و دوام آن سلامت این نظام را تضمین می‌کند و تا زمانی به ملت ایران به این سه اصل پایبند باشند و آنها را پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی بدانند این نظام از هیچ سوراخی گزیده نمی‌شود.
وی بیان داشت: طمع دشمن در زیر سوال بردن این سه اصل در سه دهه گذشته روز افزون و بسیار وسیع بوده است اما حضور مردم همه آنها را خنثی کرده و گاه به فرصتی برای بالندگی تبدیل کرده است.
امام جمعه خلخال با یادآوری این که دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی امروز با حربه‌های متعدد تلاش می‌کنند تا به ایمن سه اصل خدشه‌ای وارد کنند گفت: ملت ایران ماهیت دشمنان را به خوبی شناخته است و اجازه جولان دادن به آنها را در این ساحه نمی‌دهد.
رشتبری اضافه کرد: استکبار در باتلاق درست شده به دست خود ره به سوی مرگ و نابودی می‌برد که می‌توان صدای این شکسته شدن و هلاکت را شنید.
وی با یادآوری این که مرگ دو مزدور در قلب اسلام زمینه این فنا و نابودی را فراهم کرده است، گفت: مرگ دو دست‌نشانده استکبار سبب آغاز مجدد لاش‌خور روزگار شده است که تنها در فک غارت ثروت ملی کشور عراق و لیبی است.
امام جمعه خلخال در ادامه سخنان خود فرارسیدن 13 آبان را گرامی داشت و اضافه کرد: یوم‌الله 13 آبان روزی برای تجدید حیات اسلام در برابر استکبار است.
رشتبری از این روز به عنوان نماد استکبار‌ستیزی ملت ایران و حیات دوباره امت‌های اسلامی در برابر نظام‌های افیونی نام برد گو بیان داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کرمانشاه اعلام کردند روزگار نابودی و ذلت استکبار فرا رسیده و همه باید منتظر شکسته شدن غول عظیم لیبرالیسم همچون کمونیسم باشند.
وی هفته بسیج دانش‌آموزی را نیز گرامی داشت و با اشاره به برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز با محوریت شهید والا مقام مرحمت بالازاده خاطرنشان کرد: ‌شهدای دانش‌آموز بهترین نمونه‌های فرهنگ ایثار و شهادت هستند که با وجود سن و سال کم حریت به معنای حقیقی داشند.
امام جمعه خلخال شهدا را ذخیره ارزشمند نظام اسلامی و سرمایه آتی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: شهدای ما موجی از شرف و غیرت و عزت را به وجود آوردند که امروز کشتی نظام استبداد را به زیر دریا و اقیانوس خشم ملت‌ها برده است.
رشتبری در پایان خطبه‌های نماز از تلاش‌های نیروی انتظامی در کشف قاچاقچیان و مفسدان اجتماعی قدردانی کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی امروز به پناهگاه امت اسلامی تبدیل شده است که به سرعت می‌تواند با مجرمان و متخلفان برخورد کرده و امنیت پایدار را برقرار کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول