اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

شالوده غدیر نهادینه کردن فرهنگ ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نهادینه کردن فرهنگ ولایت فقیه محتوای اصلی غدیر است.

شالوده غدیر نهادینه کردن فرهنگ ولایت فقیه است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام پیش ازظهر امروز در نشست ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت بنیاد غدیر این استان، اظهار داشت: مسئله غدیر از دو دیدگاه اصل و اهمیت و محتوای غدیر قابل بررسی است.
وی با بیان اینکه اصل اهمیت غدیر بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: محتوای غدیر حقیقتی است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت، بر این اساس تلاش‌های بسیاری در طول تاریخ صورت گرفته تا غدیر و حقیقت و محتوای آن شناسانده شود.
نکونام خاطرنشان کرد: بسیاری از زوایای پنهان غدیر به برکت حرکت شیعه و علمای بزرگ شیعه تا به امروز زنده نگه داشته شده است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تبیین و زنده نگه داشتن مسئله غدیر تأکید کرد و گفت: با پیگیری‌ها و حمایت‌های مستمر مقام معظم رهبری، حقیقت و محتوای غدیر برای بشریت ترسیم شده است.
وی با بیان اینکه شکل‌گیری بنیاد غدیر در کشور در راستای ترویج فرهنگ غدیر در سطح جهان است، گفت: ترویج و تبیین شاکله غدیر در سطح جوامع موجب خواهد شد تا دستاوردهای بسیاری نصیب جامعه مسلمان شود که نباید از آن غافل شویم.
نکونام خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر تنها ظاهر غدیر را ببینیم و به محتوای آن توجه نکنیم به عمق حقیقت غدیر دست نمی‌یابیم.
وی با بیان اینکه غدیر محتوایی به طول تاریخ بشریت دارد، گفت: معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر، تثبیت جایگاه ائمه معصومین(ع) و تداوم این امر بعد از معصومین(ع) و در زمان غیبت امام عصر(عج) از مهم‌ترین زوایای واقعه بزرگ غدیر است.
نکونام ادامه داد: غدیر یک جریان جاری و مستمر است که همه روزه و در همه مراحل زندگی ما باید نمود داشته باشد.
وی نهادینه کردن فرهنگ ولایت فقیه را محتوای اصلی غدیر برشمرد و گفت: لبه تیز حملات دشمن امروز  متوجه ولایت فقیه است و اگر بگوئیم دشمن همه تلاش خود را متوجه ولایت فقیه کرده است گزاف نگفته‌ایم چراکه از این منظر ضربه‌های بسیاری خورده است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چهره غدیر تمام عیار در چهره ولایت فقیه آشکار می‌شود، گفت: محور فعالیت غدیر، تثبیت و نهادینه کردن منطقی بحث ولایت فقیه با پشتوانه استدلالی و احادیث نبوی(ص) و احادیث معصومین(ع) در اذهان جامعه است.
وی تصریح کرد: اگر با این دید به غدیر نگاه کنیم غدیر را احیا کرده‌ایم و اگر غافل شویم به آن سمتی می‌رویم که دشمن می‌خواهد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول