اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

شهدای ما پرورش یافتگان مادران حسینی هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شهدای ما پرورش‌یافتگان دامن مادرانی هستند که در مکتب امام حسین(ع) رشد یافته و خود به پرورش فرزندان رشید همت کردند.

شهدای ما پرورش یافتگان مادران حسینی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار داشت: ما تمام حیثیت، شرف و آزادگی خود را مدیون ماه محرم و صفر هستیم چرا که درس‌آموختگان مکتب امام حسین(ع) در تربیت فرزندان خود با رعایت لقمه حلال و حرام و عزاداری برای امام حسین (ع) و گریه در رثای او فرزندانی همچون مرحمت بالازاده را تربیت کردند که هرگز چنین فرزندی در دامن مادرانی که هیچ اهمیتی به پاکی شیر و مبانی تربیتی نمی‌دهند پرورش نمی‌یابد.
وی از شهید 12 ساله مرحمت بالازاده به عنوان ضرب‌المثل شجاعت، دیانت و دلدادگی به مکتب امام حسین (ع) یاد کرت و گفت: این فرزند رشید دیار سبلان و شهرستان گرمی حکم رفتن به جبهه و شهادت خود را از رهبر معظم انقلاب گرفت و با اصرار و اجبار و پافشاری خود و آوردن برخی از دلایل قانع‌کننده زمینه سفر خود به کربلای ایران را فراهم کرد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مکتب غربی باید به چنین الگوهایی دقت کند چرا که ما آماده مناظره با نظام سرمایه‌داری در باب تربیت و پرورش نسل‌هایی هستیم که نه تنها به درد نسل‌های آینده می‌خورد بلکه ملهم از مکتب عاشورا، غدیر و انتظار هستند که ذلت و خواری را هرگز برنمی‌تابند.
عاملی خاطرنشان کرد: شهید بالازاده‌ها در دامان مادرانی پرورش یافته‌اند که سال‌های سال نوکری درگاه امام حسین‌(ع) را افتخار خود می‌دانند و با تکیه بر همین مکتب استراتژی تربیتی صحیح را برای پرورش فرزندان خود اولی و ارجح تشخیص دادند.
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: برگزاری یادواره 36 هزار شهید دانش‌آموز با محوریت مرحمت بالازاده در اردبیل افتخاری بس بزرگ برای این استان است و ما باید قدر این سرمایه‌های عظیم و ارزشمند تربیتی را بدانیم.
عاملی در ادامه خطبه‌های نماز به فضیلت‌های دهه اول ذیحجه اشاره کرد و بیان داشت: قرآن کریم و احادیث بزرگان مکتب اسلام نشان می‌دهد که در فضیلت و ارج و قرب هیچ دهه‌ای به پای دهه اول ذیحجه نمی‌رسد.
وی مومنان نمازگزار را به روزه‌داری در این دهه و خواندن دعا و نماز مخصوص این ایام دعوت کرد و گفت: روزه‌داری اول ذیحجه با 80 ماه عبادت وروزه‌درای برابری می‌کند و هر مومن 9 روز ذیحجه را روزه بگیرد گویی تمام دهر را روزه ‌گرفته است.
خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: در این ایام علاوه بر روزه‌داری و خواندن دو رکعت نماز مخصوص خواندن دعای حضرت علی (ع) از سوی بزرگان دین اسلام توصیه شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به عزیمت حجاج آذربایجان از شهرهای مختلف ایران و عراق اشاره کرد و بیان داشت: مردم و مسئولان استان اردبیل استقبال شایسته‌ای از حجاج جمهوری آذربایجان کردند و حضور استاندار اردبیل در این مراسم جای تامل و قدردانی دارد.
وی گفت: ‌ما به عنوان شیعیان حضرت علی (ع) باید استقبال کنندگان بدرقه کنندگان شایسته و با لیاقتی باشیم و از سران کشور آذربایجان نیز انتظار می‌رود زمینه سفر بیشتر علاقمندان به حج را از این کشور فراهم کرده تا ظرفیت 2 هزار نفری حجاج آذربایجانی به بیشتر از این ارتقا یابد‌.
امام جمعه اردبیل به فرهنگ و وصف عالی زائران آذربایجان از اماکن زیارتی مسلمانان اشاره کرد و افزود: آنها معتقدند باید حرمت صاحب زیارت را نگهداشت چرا که آنها بعد از حضور در مشهد مقدس، عتبات عالیات و مکه تلاش می‌کنند دیگر گناه و حرامی را مرتکب نشوند.
عاملی در پایان خطبه‌های نماز فطرت را منبع معرفت انسان برشمرد و اظهار داشت: انسان با معرفت رشد حقیقی پیدا کرده و می‌تواند خوبی‌ها و بدی‌ها و معروف و منکر را از هم تشخیص دهد که این بزرگترین مبنای دوری از جهل و پیروی از شیطان است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول