اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور؛

مزار شهدای مدرسه پیروز بهبهان غبارروبی شد

خبرگزاری فارس: در سالروز عروج ملکوتی شهدای مدرسه راهنمایی شهید پیروز بهبهان، مزار این شهدای بی‌دفاع با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار این شهرستان غبارروبی و عطرافشانی شد.

مزار شهدای مدرسه پیروز بهبهان غبارروبی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، صبح امروز مردم شهیدپرور و ولایتمدار بهبهان به‌مناسبت بیست و هشتمین سالگرد بمباران ناجوانمردانه مدرسه پیروز بهبهان توسط رژیم جنایتکار صدام در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافته و به غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای مدرسه راهنمایی شهید پیروز پرداختند.
در این مراسم که از همه اقشار مردم و در سنین مختلف حضور داشتند مزار شهدای بی دفاع مدرسه پیروز غبارروبی و با گلاب ناب شستشو داده شد.
همچنین مسئولان بهبهان نیز پا به پای مردم در این صحنه‌های زیبا حضور داشته و یاد و خاطره آن شهیدان والامقام را گرامی داشتند.
به دلیل مظلومیت و بی‌دفاع بودن این شهیدان در هنگام شهادت، مردم بهبهان نسبت به آنها تعهد خاصی داشته و همواره از آنها به عنوان شهدای مظلوم یاد کرده و با وجود گذشت 28 سال از آن حادثه، هنوز صحنه‌های دلخراش آن را به خوبی یاد دارند.
در ساعت 5 و 10 دقیقه بعدازظهر 4 آبان ماه 1362، مدرسه راهنمایی شهید پیروز بهبهان مورد اصابت موشک 12 متری رژیم جنایتکار بعثی قرار گرفت که طی آن 74 دانش‌آموز، معلم و خدمتگذار شهید و 140 تن دیگر مجروح شدند.
شدت حادثه به حدی بود که بدن شش تن از دانش‌آموزان به طور کامل متلاشی شده و تنها تکه‌هایی از لباس‌های آنها باقی ماند.
این حمله ناجوانمردانه‌ترین حمله به یک مدرسه در سراسر جهان است که هنوز آثار آن در بازماندگان آن باقی مانده و به خوبی دیده می‌شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول