اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتقا امنیت خطوط دریایی منتهی به قشم؛

قشم خواهان حذف قایق‌های موتوری از ناوگان مسافری شد

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ارتقا ایمنی در تردد مسافران در بنادر قشم گفت: پیشنهاد می‌شود که مقامات مسئول زمینه لازم در راستای خارج کردن قایق‌های موتوری در این مسیر را مهیا کنند.

قشم خواهان حذف قایق‌های موتوری از ناوگان مسافری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی دهقان‌نصیری معاون بازرگانی سازمان منطقه آزاد قشم ظهر امروز در نشستی در رابطه با مسافرت‌های زمستانه اظهار داشت: اکنون تعداد 150 اتوبوس دریایی، 30 فروند تندرو و 85 قایق موتوری در مسیر قشم بندرعباس فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر روزانه تعداد سه لنج مسافری با ظرفیت 200 تا 250 نفر مسافر در اسکله‌ قشم پهلوگیری کرده که در شرایط نامساعد جوی و دریایی که امکان تردد شناورهای سبک نباشد، مسافران به مقصد بندرعباس از طریق این شناورها روانه می‌شوند.
معاون بازرگانی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ارتقا ایمنی در تردد مسافران طی سال‌های گذشته در بنادر قشم گفت: پیشنهاد می‌شود که مقامات مسئول زمینه لازم در راستای خارج کردن قایق‌های موتوری در این مسیر را مهیا کنند تا مسافران با خاطری آسوده سفر دریایی خود را انجام دهند.
دهقان‌نصیری در مورد ثبت آمار مسافران در اسکله پهل در غرب قشم نیز بیان کرد: از طریق این اسکله  مسافران می‌توانند با خودروهای شخصی وارد جزیره قشم شوند.
به گفته وی، آمار مسافران در این اسکله به ازا هر دستگاه خودروی سواری برابر با چهار نفر، انواع خودروهای سنگین باری دو نفر، اتوبوس 40 نفر و مینی‌بوس 20 نفر محاسبه می‌شود.
وی افزود: با نگاهی به آمار ورودی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 15 درصدی در این زمینه برخوردار بودیم.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به وجود جاذبه‌های گردشگری و بازارهای مناسب خرید در جزیره قشم، هر ساله بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی وارد این جزیره می‌شوند که طی نیمه نخست امسال نیز ما شاهد ورود بیش از یک‌میلیون و 500 هزار مسافر به این منطقه بوده‌ایم.
وی ادامه داد: در این راستا، با وجود اسکله‌های مسافری در قشم و فعالیت شبانه روزی اسکله لافت و پهل، کار حمل و نقل مسافر در جزیره انجام می‌شود و موج گسترده سفرهای دریایی کشور به این منطقه صورت می‌گیرد.
دهقان‌نصیری خاطرنشان کرد: میزان آمار ارایه شده در زمینه ورود و خروج مسافر به این جزیره کاملا مستند و با توجه به فروش بلیط در اسکله‌ها که از مبادی تردد جزیره محسوب می‌شوند می توان به این آمار استناد داشت.
معاون بازرگانی منطقه آزاد قشم افزود: طبق آمار ارائه شده، در  شش ماهه نخست امسال 748 هزار و 912 نفر مسافر و گردشگر از طریق اسکله شهید ذاکری، 743 هزار و 801 نفر از طریق اسکله لافت و 36 هزار و 693 نفر از اسکله بهمن وارد جزیره قشم شدند که اسکله بهمن صرفا در تعطیلات نوروز پذیرای مسافران است و در سایر ایام سال از این اسکله به عنوان یک اسکله تجاری و باری بهره‌برداری می‌شود.
در سال‌های اخیر سهم شناورهای تندرو موتوری از جابجایی مسافران در خط دریایی بندرعباس قشم که گنجایش حمل تنها 10 نفر را دارند به واسطه خرید و الحاق شناورهای مدرن مسافربری و استاندارد به حد چشمگیری کاهش یافته است.
بروز چندین حادثه مرگبار که سبب مرگ چندین نفر از هموطنانمان شد و تعداد زیاد این گونه شناورها که بعضا غیر مجاز نیز هستند نظارت را بر امور فنی و برنامه‌ای آنها سخت کرده است که به عقیده بسیاری از کارشناسان این امر دلیل بروز حوادث پیاپی برای این شناورهاست.
یشترین سفرهای دریایی داخلی کشور در مسیر دریایی قشم بندرعباس و بالعکس انجام می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول