اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

کاهش 45.7 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری در این استان 45.7 درصد کاهش یافته است.

کاهش 45.7 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در چهارمحال و بختیاری
منصور فیروزبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 139 نفر در این استان جان خود را بر اثر سانحه رانندگی از دست داده‌اند. بر اساس آمار گزارش شده 28 نفر از تعداد افراد فوت شده در این استان زن و 111 نفر نیز مرد بودند.
فیروزبخت تعداد فوتی‌های درون شهری شش ماهه نخست امسال را در این استان 19 مورد اعلام کرد و افزود: با توجه به 35 مورد فوتی گزارش شده در مدت مشابه سال گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری در این استان 4.79 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار تعداد فوتی‌های برون شهری این استان در مدت شش ماهه نخست امسال، گفت: در این مدت 120 نفر در این استان بر اثر وقوع تصادف در محورهای برون شهری این استان جان خود را از دست داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد در مقایسه با 111 مورد فوتی ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته از افزایش هشت درصدی تصادفات برون شهری حکایت دارد.
فیروزبخت در ادامه با اشاره برنامه‌های اجرایی این سازمان در سال‌جاری، گفت: افتتاح آزمایشگاه سم شناسی و آسیب‌شناسی، جذب نیروهای متخصص و افزایش تخت‌های تشریح در این استان از اهم این برنامه‌ها محسوب می‎شود.
وی از تشکیل و راه‌اندازی بانک هویت ژنتیکی در این استان خبر داد و گفت: تشکیل بانک هویت ژنتیکی در حوادث غیرمترقبه کاربرد فراوانی به همراه داشته که این مهم مستلزم ارائه اعتبارات لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط است.
فیروزبخت تأکید کرد: با برخورداری از بانک هویت ژنتیکی این امکان میسر می‎شود تا اقدامات علمی و تخصصی نوین در صحنه جرم و کشف حقیقت با سرعت و دقت بیشتر صورت بگیرد.
وی در ادامه کمبود نیروی متخصص را از مشکلات پزشکی قانونی این استان برشمرد و افزود: کمبود اعتبارات و کمبود شدید فضای فیزیکی از دیگر مشکلات عمده پزشکی قانونی این استان است که مرتفع کردن این مشکلات توجه ویژه مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.
این مقام مسئول افزود: در حال حاضر بیش از 9 نفر پزشک عمومی و دو نفر پزشک متخصص در پزشکی قانونی این استان در حال خدمات‌رسانی و فعالیت هستند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول