اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

رسیدگی به 33 درخواست کشاورزان و دامداران نهبندان

خبرگزاری فارس: در ستاد ارتباط مردمی مستقر در فرمانداری نهبندان به 33 مورد از درخواست کشاورزان و دامداران نهبندان رسیدگی شد.

رسیدگی به 33 درخواست کشاورزان و دامداران نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، شهرستان نهبندان دارای جمعیتی بیش از 60 هزار نفر است که بیش از 70 درصد آنها در روستاها ساکن هستند و قریب به 80 درصد ساکنان این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی و دامپروری هستند.
نهبندان اگر چه سال‌هاست گریبانگیر زلزله خاموش یعنی همان خشکسالی شده است اما کشاورزان و دامداران این شهرستان با قناعت و برنامه‌ریزی درست طی این سال‌ها توانسته‌اند از کشاورزی و دامداری خویش تامین معاش کرده و زندگی خویش را ادامه دهند.
نماینده وزیر جهاد کشاورزی مستقر در ستاد ارتباطات مردمی شهرستان نهبندان در حاشیه این ستاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های و پتانسیل‌های مستعدی در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری است که می‌توان از آنها به عنوان محل درآمد اصلی مردم نهبندان یاد کرد.
علی‌اکبر مرادی گفت: این شهرستان دشت‌های مستعدی برای توسعه بخش کشاورزی و دامداری دارد که باید از این ظرفیت به طور ویژه استفاده کنیم.
وی ادامه داد: طبق آمار نهبندان دارای 800 رشته قنات و چشمه و 275 حلقه چاه کشاورزی است که بخش قابل توجهی از مردم این شهرستان هم‌اکنون از مزایای آنها استفاده می‌کنند.
نماینده وزیر جهاد کشاورزی مستقر در ستاد ارتباطات مردمی شهرستان نهبندان با بیان اینکه تعداد 33 نامه و درخواست از طرف کشاورزان و دامداران این شهرستان به ما ارائه شده است، تصریح کرد: تمامی این نامه‌ها در همین مکان جواب قطعی داده شد.
مردای افزود: اکثریت این نامه‌ها در ارتباط با مشکلات بدهی کشاورزان و دامداران به بانک‌ها، بحث آبیاری تحت فشار، قنوات، عدم حاصلخیزی برخی از اراضی و مشکلات منابع طبیعی و آبخیزداری بود.
وی یادآور شد: مشکلات عمده کشاورزان و دامداران این شهرستان برخاسته از خشکسالی‌های اخیر است که ابتدا باید دعای نزول رحمت الهی را داشته و سپس با مدیریت منابع و حمایت دولت درصدد ارتقا و توسعه بخش کشاورزی و دامپروری در نهبندان باشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول