اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

12 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد کشاورزی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاروزی استان خراسان رضوی بر بومی‌سازی در بخش کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: 12 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد کشارزی و منابع طبیعی استان فعالیت می‌کنند.

12 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد کشاورزی فعالیت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد طباطبایی ظهر امروز در نشست خبری آخرین وضعیت کشاورزی استان، اصلی‌ترین رویکرد سازمان جهاد کشاورزی را نگاه به بومی‌سازی و گسترش دانش بومی با توجه به فرمایشات رهبری در بخش کشاورزی خواند و اظهار داشت: 12 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی واقع در مرکز تحقیقات کشاورزی استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند و قرار است این تعداد را به 100 شرکت برسانیم.
وی فعالیت 70 درصد بخش کشاورزی را به صورت سنتی عنوان کرد و یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این بخش را مدیریت بهره‌وری آب و انرژی با توجه به طرح هدفمندسازی یارانه‌ها دانست و افزود: گذر از کشاورزی سنتی به یک کشاورزی مدرن دانش‌بنیان و پیشرفته ضروری است زیرا که وجود یک شکل کشاورزی با نگاه به فناوری‌های نوین می‌تواند بخش سنتی وابسته به یارانه‌های دولتی را کمک کند تا عرصه را در رقابت با محصولات وارداتی واگذار نکند.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی از ایجاد بانک اطلاعاتی در رابطه با طرح‌هایی که به بومی‌سازی فناوری‌های نوین کشاورزی تعلق دارد، خبر داد و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی‌های دانش بومی را می‌توان سهولت در استفاده و دسترسی آسان و اقتصادی بودن آن و نیز پذیرش آن از سوی کشاورزان سنتی دانست.
وی به انتقال دانش بومی استان خراسان رضوی در راستای گسترش و توسعه بخش کشاورزی دیگر استان‌های کشور اشاره کرد و بیان داشت: بنا داریم  اطلاعات دانش بومی استان را از طریق مدیریت ترویج برای تعامل بیشتر و تبادل اطلاعات به سایر نقاط کشور ارسال کنیم.
طباطبایی از همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه‌هایی که در زمینه بخش کشاورزی فعال هستند برای بومی‌سازی فناوری‌های نوین کشاورزی در استان خبر داد و تصریح کرد: قرار است در فروردین ماه سال 91 نخستین کنگره ملی شتر را برای کمک به تولید بهتر و ارتقای دانش بومی را برگزار کنیم.
وی با اشاره به تمایل بخش خصوصی استان خراسان رضوی در راستای سرمایه‌گذاری طرح‌های پژوهشی در بخش کشاورزی، افزود: تمام شرکت‌های دانش بنیانی که با کسب مجوز از پارک علم و فناوری در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فعالیت دارند تمام امکانات مورد نیاز آنان را تامین می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول