اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

تجهیز 62 هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: از 238 هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان تاکنون 62 هزار هکتار تجهیز و نوسازی شده است.

تجهیز 62 هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اردشیر روحی پیش از ظهر امروز در جمع کارشناسان این سازمان با اشاره به وضعیت مکانیزاسیون در استان، اظهار داشت: به منظور توسعه و رونق بخشیدن به بخش کشاورزی و صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید، توسعه مکانیزاسیون در اراضی گیلان توصیه می‌شود.
وی با بیان اینکه مکانیزاسیون نقش زیادی در پایداری محصول برنج دارد، افزود: مکانیزاسیون تعداد نیروی انسانی را در واحد سطح کاهش می‌دهد و در کاهش هزینه تولید و اقتصادی کردن آن نیز نقش دارد.
این مسئول ادامه داد: چاره‌ای جز این وجود ندارد که با استفاده از تکنولوژی موجود و روی آوردن به تکنولوژی جدید کشاورزی را توسعه داد به همین دلیل ماشین‌آلات کشاورزی استان در حال توسعه یافتن است.
روحی با اشاره به ماشین‌آلات کشاورزی موجود در گیلان بیان داشت: بیش از 5 هزار دستگاه تراکتور در استان که شامل یک‌هزار و 181 تراکتور سبک و بیش از 4 هزار و 88 دستگاه تراکتور متوسط در اختیار کشاورزان قرار دارد.
به گفته وی، 52 هزار تیلر، بیش از یک‌هزار و 347 ماشین نشاکار چهارردیفه، 12 ماشین نشاکار شش ردیفه، 36 دستگاه وجین‌کن، 745 دستگاه دروگر و بیش از 300 تیلر کمباین در استان وجود دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی استان هر روز در حال گسترش است، افزود: هدف سازمان استفاده از مکانیزاسیون در کل فرآیند کاشت، داشت و برداشت است.
وی، میزان کشت مکانیزه در استان را 30 هزار و 174 هکتار ذکر کرد و گفت: این مقدار نسبت به 24 هزار و شش هکتار سال گذشته رشد را نشان می‌‌دهد ضمن اینکه هدف‌گذاری سازمان 80 هزار هکتار بود که به دلیل بارندگی شدید در استان محقق نشد.
روحی تصریح کرد: با همت کشاورزان و امکانات موجود در استان بیش از 62 هزار هکتار برداشت مکانیزه در استان انجام شد.
وی ادامه داد: از این تعداد بالغ بر 17 هزار و 700 هکتار با استفاده از کمباین برداشت شد که 30 درصد رشد را در مزارع استان نشان می‌دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: با استفاده از طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی می‌توانیم تکنولوژی جدیدتری را در استان استفاده کنیم و دیگر محدودیت نداریم.
وی از برپایی نمایشگاه ملی و تخصصی ماشین‌آلات از 10 تا 13 آبان‌ جاری در محل نمایشگاه دائمی رشت خبر داد و ابراز داشت: در این نمایشگاه تکنولوژی مناسب با شرایط بومی استان و آخرین ماشین‌آلات تولید داخل و خارج کشور را به تولیدکنندگان معرفی می‌کنیم.
به گفته روحی، تاکنون 62 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان تجهیز شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول