اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت سالانه صورت می‌گیرد:

ارائه۳۱۰ طرح تحقیقاتی از مجموعه کشاورزی خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سالانه ۳۱۰ طرح تحقیقاتی کاربردی از مجموعه کشاورزی خوزستان به بخش‌های اجرایی می‌رود.

ارائه۳۱۰ طرح تحقیقاتی از مجموعه کشاورزی خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کیخسرو چنگلوایی ظهر امروز در شورای پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: در خوزستان پنج مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده در دزفول و اهواز، پژوهشکده آبزی پروری جنوب، مرکز تحقیقات خرما و تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی منطقه جنوب غرب وجود دارد که در سطح کشور یا خاورمیانه فعالیت می‌کنند.
وی اعضای هیئت علمی این موسسات پژوهشی تحقیقاتی را که مورد قبول هیئت نظارت وزارت علوم نیز هستند ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: سالانه ۳۱۰ طرح تحقیقاتی کاربردی از طریق این موسسات به اجرا می‌رود.
چنگلوایی ادامه داد: نوآوری و کارهای ابداعی از جمله معرفی ارقام و گونه‌های جدید محصولات زراعی از این نمونه است که مشکلات بسیاری را در بخش کشاورزی کشور حل کرده است.
وی گفت: موسسه سرم‌سازی رازی سالانه ۳۰ میلیارد دز واکسن، سرم و آنتی ژن تشخیص تولید می‌کند و فرآورده‌های بیولوژیک این موسسه از خروج حداقل ۲۰۰ میلیون دلار جلوگیری می‌کند.
این مقام مسئول گردش مالی بخش کشاورزی را در اقتصاد استان ۱۲۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در بخش کشاورزی استان شامل کشاورز، دامدار و صیاد در استان ۳۰۰ هزار نفر فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به وسعت مجموعه کشاورزی استان عضویت رسمی سازمان جهاد کشاورزی را در شورای پژوهش خواستار شد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی عضو شورای پژوهش نیست و به عنوان دستگاه اجرایی در این شورا حضور دارد.
وی از تشکیل اتاق فکر در جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: ایجاد پیوند بین محققان و بخش اجرایی از اهداف است.
در این نشست از ۶۸ طرح چالشی و مهم تحقیقاتی که به شورای پژوهش استان پیشنهاد شده بود ۱۵ طرح به تصویب رسید، شناسایی وضعیت همگرایی قومی در خوزستان و بررسی موانع و چالش‌های آن و ارائه راهکار تقویت همگرایی، سرمایه اجتماعی خوزستان؛ وضعیت موجود، دورنمای آینده و امکان شناسایی گذار، بررسی راهکارهای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس استان و ارائه الگوی بهینه، بررسی میزان اثر گذاری پروژه‌های پژوهشی خاتمه یافته بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و صنعتی استان، استخراج مواد نانو از عبارات حاصل از صنایع فولاد و کاهش آلودگی هوا، بررسی آمایش دفاعی، امنیتی، خوزستان با تاکید بر تهدید آینده، مطالعه و تهیه اطلس آلودگی‌های منابع محیطی استان (آب، غذا، خاک و هوا) با تاکید بر آلاینده‌های نوپدید، پایدار و سمی و آماده‌سازی نقشه راه مدیریت و کنترل آنها در افق ۲۰ ساله، بررسی دلایل و عوامل کاهش ذخایر ماهیان مهاجر رودخانه‌ای و راه کارهای بازسازی ذخایر آنها و شناسایی جامع بیماری‌های شایع تهدید کننده در استان مانند بدخیمی‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های روحی روانی با تاکید بر شناسایی عوامل زمینه‌ای مرتبط از آن جمله‌اند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول