اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی صندوق‌های حمایت از توسعه کشاورزی کشور؛

صندوق کشاورزی فارس صندوق منطقه 2 کشور انتخاب شد

خبرگزاری فارس: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فارس از سوی صندوق‌های حمایت از توسعه کشاورزی به عنوان صندوق منطقه 2 کشور انتخاب شد.

صندوق کشاورزی فارس صندوق منطقه 2 کشور انتخاب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی این سازمان اظهار داشت: این صندوق علاوه بر فعالیت‌های اثربخشی که در استان فارس انجام داده، در سطح کلان و ملی نیز توانسته است قدم‌های موثری در راستای ایجاد جایگاه‌های قانونی برای صندوق‌های کشور بردارد.
انوشیروان کاظمی ادامه داد: سرمایه این صندوق از 81 میلیارد و 282 میلیون و 790 هزار ریال به 125 میلیارد و 872 میلیون و 790 هزار ریال در نیمه نخست سال جاری افزایش یافته است که 49 درصد سهم دولت از محل مصوبه سفر مقام معظم رهبری به فارس تامین شده و 51 درصد سهم بهره‌برداران از محل آورده نقدی تشکل‌های بخش کشاورزی این استان بوده است.
وی اضافه کرد: ‌سهم بهره‌برداران شامل زراعت، باغبانی، دام، طیور، زنبورداران، نخل‌داران، شیلات، آبزیان، صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع لبنی، عشایری، مرتع‌داری و منابع طبیعی، کمباین‌داران و تراکتورداران بوده است.
این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به فعالیت‌های اعتباری این صندوق نیز اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون بالغ بر 520 میلیارد ریال به تشکل‌های عضو صندوق مهر به منظور تامین نهاده‌های مختلف از جمله بذر گندم، بذر ذرت، خوراک ماهی، قطعات یدکی ماشین‌های کشاورزی و ... تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد پرداخت شده است.
کاظمی با مثبت خواندن اثر تسهیلات اعطایی گفت: این تسهیلات با هدف اصلاح روش‌های اجرایی صورت گرفته است به نحوی که بهره‌برداران بیشترین استفاده را از این تسهیلات ببرند.
مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان فارس نیز ابراز داشت: این صندوق توانسته است از برخی طرح‌های بزرگ مانند طرح بزرگ تسطیح لیزری اراضی کشاورزی (یحیی یک) حمایت و 110 تراکتور سنگین برای اجرای طرح تسطیح لیزری نیز تامین کند.
غلامرضا مقصودی، انعقاد قرارداد و حمایت از اجرای طرح بزرگ آبیاری نوین 720 میلیارد ریالی در این استان، اجرای پروژه توسعه مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی استان فارس با استفاده از اعتبارات خشکسالی سال 88 و همچنین تامین دستگاه‌های GPS موقعیت‌یاب مورد نیاز برای انجام طرح تسطیح لیزری را از دیگر حمایت‌ها و همکاری‌های این صندوق با بخش کشاورزی فارس عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: تبدیل شدن 28 میلیارد و 980 میلیون ریال حاصل از عملیاتی شدن مصوبه سفر مقام معظم رهبری به سرمایه صندوق به عنوان 49 درصد سهم دولت و همچنین آغاز فروش اموال مازاد سازمان جهاد کشاورزی فارس به منظور تامین 200 میلیارد ریال مصوبه سفر دوم ریاست جمهوری به فارس و تامین 5،4 میلیارد ریال از این محل از جمله فعالیت‌های جذب منابع بوده است که عملیاتی شده‌اند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول