اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه:

درآمد ماهانه موقوفات و رقبه‌ها تنها 9 هزار تومان است

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در کشور به طور میانگین درآمد ماهانه موقوفات و رقبه‌ها 9 هزار تومان است که این رقم باید به هزاران برابر افزایش یابد.

درآمد ماهانه موقوفات و رقبه‌ها تنها 9 هزار تومان است
تقی رضایار در حاشیه مراسم تودیع معارفه مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: رژیم طاغوتی در سالیان گذشته اتفاقات نامیمونی را برای موقوفات و بقاع به وجود آوردند اما امروز با روحیه امانتداری در صددیم تا موقوفات را به حالت اولیه بازگردانده و از آنان پاسداری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه استان حسینی و ابوالفضلی اردبیل باید در تربیت این حافظان و قاریان دین خود را ادا کند، ابراز داشت: تبدیل امامزاده‌ها به قطب فرهنگی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
این مسئول با تاکید بر اینکه اهل بیت بر دل‌ها حکومت می‌کنند، آماده‌سازی زیر ساخت‌های لازم برای تامین امکانات برای حفظ و نگهداری بقاع متبرکه را ضروری و اجباری اعلام کرد.
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به وجود 123 امامزاده در اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: برای دفاع از حقوق این امامزاده‌ها تصمیم گرفتیم با تبدیل آنها به مکان‌ها و قطب‌های فرهنگی دین خود را به آنان ادا کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضایار در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف گسترده مردم و مسئولان در قبال این امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در کمال تعجب در کشور به طور میانگین درآمد موقوفات و رقبه‌های ما ماهانه 9 هزار تومان است که این رقم باید به هزاران برابر افزایش یابد.
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امامزاده‌ها حق حفظ، احیا و نگهداری دارند چرا که ادعا داریم ما همه در خیمه ولایت فقیه جمع شده‌ایم و اگر امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران قرآن احیا نشود، موقوفات را احیا نکنیم، امامزاده‌ها آباد نگردند و قرآن ترویج نیابد در کدام نظام باید این کارها انجام شود.
این مسئول در پایان ابراز داشت: باید اجاره‌ها و وقفیات را به روز کنیم چرا که درآمد اندک امامزاده‌ها و موقوفات که باید صرف ترویج فرهنگ حسینی شود در کشور بسیار اندک است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول