اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

مستندی با موضوع امامزاده‌ها در قزوین ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین از ساخت مستندی در خصوص امامزاده‌ها در این استان خبر داد.

مستندی با موضوع امامزاده‌ها در قزوین ساخته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام حسین محمدیان ظهر امروز در کارگروه فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما باید در مقام نوکری امامزاده‌های استان باشیم و در راستای تحقق فرمایش رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید برنامه‌ریزی شود.
وی ادامه داد: فرهنگ چهار ضلع دارد، یک ضلع مولدان فرهنگی هستند، کسانی که علامت‌ها و جریان‌های فرهنگی را در جامعه تولید می‌کنند و در واقع دانشجویان، نویسندگان و هر کسی که تولید فکر دارند و به جریان جدید فرهنگی کمک می‌کنند، مولدان فرهنگی هستند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین اضافه کرد: عده‌ای خود تولید فرهنگ ندارند ولی در توزیع فرهنگ کمک می‌کنند و عده سوم، مدیران فرهنگی هستند که ممکن است مولد فرهنگی باشند و در توزیع فرهنگ کمک کنند ولی لازم نیست هر دو ویژگی مذکور را داشته باشد.
وی عنوان کرد: ضلع چهارم فرهنگ، مخاطبان فرهنگی هستند که باید بقاع متبرکه مولدان فرهنگی و محلی برای تولید فرهنگی که از آستان اهل بیت نشأت می‌گیرد، باشند زیرا در آستان مقدس امامزاده‌ها جز تولید فرهنگ اهل بیت کار دیگری صورت نمی‌گیرد.
محمدیان افزود: اگر بخواهیم به سمتی حرکت کنیم که رهبری فرمودند باید تعریف صحیح و کلی از کار داشته باشیم و مصادیق را تشخیص دهیم و نخستین مصداق کار این است که باید سراغ آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برویم.
وی یادآور شد: پیشنهاد ما این است که در این راستا کارگروهی تشکیل شود و ما نیز در زمینه امامزاده‌ها ساخت مستندی را آغاز کرده‌ایم و ما آمادگی خود را برای همه نوع همکاری با اداره کل اوقاف اعلام می‌کنیم.
در ادامه مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود مباحث به صورت طرح عملیاتی در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و عملیاتی‌تر شود و همه استان در این راستا حرکت کنند.
حجت‌الاسلام مجتبی قائد امینی افزود: موضوع دیگر در بحث بقاع متبرکه برای جذب بیشتر جوانان، جذب نخبگان، ورزشکاران، مسئولان و شخصیت‌های فرهنگی و محبوب مردم به عنوان خادم افتخاری است.
در پایان این جلسه حجت‌الاسلام علی قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز بر لزوم هماهنگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و خواستار تبلیغات از سوی دستگاه‌ها در راستای برگزاری مراسم روز 13 آبان ماه شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول