اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد؛

نوسازی بارگاه 15 امامزاده در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بارگاه و صحن 15 امامزاده در این استان نوسازی می‌شود.

نوسازی بارگاه 15 امامزاده در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این استان 97 بقعه متبرکه وجود داد که هر ساله میزبان زائران زیادی از سراسر کشور هستند.
وی افزود: واقع شدن این اماکن شریف در دل طبیعت بکر و زیبای چهارمحال و بختیاری سبب شده تا در دو فصل بهار و تابستان که هوای این استان مطبوع است، مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به زیارت این امامزادگان روانه شوند.
‌طباطبایی میزبانی مطلوب از زائران را ضروری دانست و افزود: برخی ساختمان امامزادگان استان قدیمی و بسیار کوچک و فاقد تربت‌خانه مناسب برای زیارت زائران است که جوابگوی انبوه زائرانی که بعضا چندین روز در جوار این امامزادگان اسکان می‎یابند، نیست.
وی ادامه داد: بر همین اساس نوسازی و توسعه بارگاه و ساختمان بقاع متبرکه در دستور کار قرار دارد.
طباطبایی گفت: با توجه به اینکه برخی از این بقاع متبرکه در لیست اماکن میراث فرهنگی قرار دارند امکان تخریب و نوسازی آنها وجود ندارد که در این بقاع توسعه، تعمیر و مرمت صورت خواهد گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از ابتدای سال 90 و با تدوین طرح جامع عمرانی مختص به هر بقعه با توجه به شرایط اقلیمی و زائرپذیری، عملیات نوسازی و توسعه حرم 15 امامزاده در استان آغاز شده است که تاکنون افزون بر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
طباطبایی اولویت نخست در نوسازی این امامزادگان را ساخت تربت‌خانه و صحن اعلام کرد و گفت: زائرسرا، شبستان، سرویس بهداشتی، پارکینگ و آشپزخانه از دیگر اولویت‌های طرح توسعه حرم این امامزادگان است.
وی کمبود منابع مالی و اعتبارات را از جمله موانع توسعه بقاع متبرکه این استان دانست و از مردم خواست تا برای ساخت و تکمیل این بقاع با هماهنگی و نظارت کارشناسان دفتر فنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همکاری کنند.
طباطبایی بر ضرورت توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: فرهنگ وقف اعتقاد و ایمان به وقف در جامعه را احیا می‌کند و بستر مناسبی را در راستای ایجاد انگیزه و تمایل افراد به سمت انفاق و کمک به هم‎نوعان فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: ارتقای روحیه وقف در اعتلای حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارد که برهمین اساس باید تلاش ویژه‌ای در راستای اشاعه و توسعه وقف به عنوان یک ضرورت اعتقادی و ملی در جامعه داشته باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به نقش تربیتی خانواده‌ها در توسعه فرهنگ وقف در جامعه‌ اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها با برخورد‌های صحیح خود می‌توانند در تقویت روحیه نوع دوستی در فرزندانشان نقش بسزایی داشته باشند.
وی ادامه داد: محیط‌های آموزشی، مسئولان ذی‌ربط و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه‌ها با اطلاع رسانی و تبلیغات لازم می‌توانند در نهادینه‌کردن فرهنگ وقف مفید واقع شوند.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول