اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر فنی اوقاف و امور خیریه همدان:

برای تکمیل آستانه امامزاده عبدالله 1.5 میلیارد تومان نیاز است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر فنی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: برای تکمیل عملیات عمرانی آستانه امامزاده عبدالله (ع) همدان حدود 1.5 میلیارد تومان نیاز است.

برای تکمیل آستانه امامزاده عبدالله 1.5 میلیارد تومان نیاز است
رضا عبدالوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت‌های عمرانی طرح‌های جامع بقاع متبرکه استان همدان اظهار کرد: علاوه بر بحث‌ طرح‌های جامع بقاع و  فعالیت مربوط به برداشت نقشه‌های سایت بقاع، عملیات ساخت و ساز نیز در دستور کار است که در این راستا بقاعی که طرح ‌جامع‌شان تهیه شده و آمادگی دارند مورد در بحث ساخت و ساز مورد توجه قرار می‌گیرند.
وی افزود: در راستای عملیات ساخت و ساز بقاع در استان، در حال حاضر امر تخریب امامزاده بلقیس و خاتون با همکاری افراد بومی محل انجام شده و اکنون سنگ‌چینی برای شروع عملیات فونداسیون در حال اجراست.
مسئول دفتر فنی اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه عملیات تخریب و نوسازی امامزاده جعفر (ع) روستای کوهانی انجام شده و در حال فعالیت‌های عمرانی ساختمانی است، گفت: از پروژه‌های دیگری که در دستور کار است و پیشرفت فیزیکی بین 60 تا 70 درصدی دارد، عملیات احداث راه‌پله شاهزاده ناصر (ع) تویسرکان (راه‌پله ورودی که جاده اصلی را به امامزاده متصل می‌کند) و نیز عملیات اجرایی توسعه شبستان‌های امامزاده عبدالله آرتیمان (ع) است.
وی در ادامه در ارتباط با وضعیت عمرانی امامزاده عبدالله (ع) همدان نیز با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی ظاهر این امامزاده در حال تکمیل است، تصریح کرد: کاشی‌کاری، نما، پوشش ستون‌های بیرون و نیز گچ‌کاری‌ها و مقرنس‌کاری‌های فضای داخلی شبستان نیز در حال انجام است.
مسئول دفتر فنی اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در زیرزمین امامزاده عبدالله(ع) همدان فعالیت خاصی انجام نشده، گفت: در این قسمت همان فعالیت‌های عمرانی است که از قدیم بوده چراکه برای فضای زیرزمین مباحث متعددی از جمله موتورخانه، سرویس‌های بهداشتی و کتابخانه در نظر گرفته شده که اعتبار بسیاری را طلب می‌کند.
وی عنوان کرد: برای تکمیل عملیات عمرانی امامزاده عبدالله(ع) همدان حدود 1.5 میلیارد تومان نیاز است تا مجموعه قابل استفاده باشد چراکه تجهیزات در نظر گرفته شده خیلی عظیم است و از موتورخانه تا سالن‌های مجزا را نیز در بر می‌گیرد که به اعتبار نیاز دارد.
عبدالوند اظهار کرد: احتمالاً از محل اعتبارات استانی مبلغ قابل ملاحظه‌ای برای قسمت‌هایی از امامزاده عبدالله (ع) همدان در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص قطعی، پروژه تحرک بیشتری در قسمت زیرزمین این امامزاده خواهد داشت.
وی در پایان بیان کرد: در صورت تصویب و اختصاص اعتبار لازم امر تکمیل و تجهیز امامزاده عبدالله (ع) همدان شتاب بیشتری می‌گیرد که این مهم باید مورد توجه باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول