اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه اصفهان:

بقعه امامزاده‌های اصفهان قابلیت برگزاری برنامه‌های قرآنی را دارند

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در حال حاضر قابلیت اجرای برنامه‌های قرآنی در نیمی از امامزاده‌های موجود در اصفهان وجود دارد و موضوعات قرآنی باید میان اقشار مختلف جامعه نهادینه شود.

بقعه امامزاده‌های اصفهان قابلیت برگزاری برنامه‌های قرآنی را دارند
حجت‌الاسلام محمد تقی نقدعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به موقوفه‌های موجود در استان اظهار داشت: بسیاری از موقوفه‌های اصفهان برای قرآن وقف شده‌اند و این موقوفه‌ها باید در راستای نیت واقفان احیا شوند.
وی به بقاع متبرکه موجود در شهرستان اصفهان اشاره کرد و افزود: بیش از 100 بقعه در اصفهان وجود دارد و مسئولان باید در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی از ظرفیت‌های موجود در اماکن مذهبی استفاده کنند.
 معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اهمیت رشد و ارتقای مسابقات قرآنی در سطح جامعه تصریح کرد: مردم و به ویژه جوانان باید به سوی این برنامه‌ها جذب شوند و بستر‌ها و ساز و کار‌های تحقق این موضوع باید در سطح استان ایجاد شود.
وی به ضرورت اجرای مستمر و مداوم برنامه‌های قرآنی در امامزاده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر قابلیت اجرای برنامه‌های قرآنی در نیمی از بارگاه‌های امامزاده‌های موجود در اصفهان وجود دارد و موضوعات قرآنی باید میان اقشار مختلف جامعه نهادینه شود.
نقدعلی با اشاره به اینکه هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق این موضوع نقش موثری دارد، تاکید کرد: از نظر موقوفات قرآنی در نهایت ضعف به سر می‌بریم و در حال حاضر 15 درصد از درآمد بقاع دارای درامد باید به برنامه‌های فرهنگی اختصاص یابد.
وی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و قرآنی باید در تمام امامزاده‌ها و بقاع متبرکه انجام شود و ارتقای کیفیت و کمیت مسابقات قرآنی باید مورد توجه تمام متولیان اجرای این برنامه‌ها قرار گیرد.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به نتایج حاصل از اجرای این برنامه‌ها در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: با تحقق این موضوع مردم به موضوعات قرآنی گرایش پیدا می‌کنند و با نگاه دینی در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی گام بر می‌دارند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول