اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنس جهاد کشاورزی مازندران به یک خبر:

بخشی از پروژه آب و خاک البرز در بهنمیر اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره خبر کاهش راندمان کشاورزی بهنمیر که از زبان دبیر دهیاران منطقه بهنیمر عنوان شد، گفت: بخشی از پروژه مهم و بین‌المللی مدیریت جامع آب و خاک البرز در منطقه بهنمیر در حال اجراست.

بخشی از پروژه آب و خاک البرز در  بهنمیر اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، به دنبال درج خبری از سوی خبرگزاری فارس در استان مازندران مبنی بر اینکه« راندمان کشاورزی بهنمیر کاهش یافت» سازمان جهاد کشاورزی مازندران پاسخ‌نامه‌ای به این رسانه ارسال کرد.
عین اظهارات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره این خبر که به امضای حسن حسین‌نژاد رئیس اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران رسیده است، اطلاع‌رسانی می‌شود. 
 
 * لازم بود مسئول مصاحبه‌شونده که خود را شخصیت حقوقی( دبیر دهیاران منطقه منطقه بهنیمر) معرفی کرده است قبل از مصاحبه، دامنه اطلاعات‌شان را نسبت به مسایل کشاورزی حوزه مسئولیت خود و همچنین مسایل فنی و اداری افزایش می‌داد.
 
* درباره تامین زیرساخت‌های کشاورزی منطقه علاوه بر اجرای پروژه‌های جاری آب و خاک جهاد کشاورزی، پروژه مهم و بین‌المللی مدیریت جامع آب و خاک البرز با مشارکت بانک جهانی در منطقه در حال اجراست که به عنوان پایلوت در خاورمیانه و شمال آفریقاست و در این باره به عنوان نمونه آ‌ب‌بندان روستای «ازنوا» در آن منطقه بازسازی شده است و همچنین از حدود 40 کیلومتر شبکه آبیاری کل پروژه که شامل شهرستان جویبار، قائمشهر، بابلسر، بابل و سوادکوه است حدود 32 کیلومتر آن به دلیل شرایط منطقه‌ای در شهر بهنیمر در حال اجراست که ظاهراً دهیار این منطقه هیچ اطلاعی از آن نداشته است.
 
* حدود سه کیلومتر از پروژه کانالت( کانال پیش ساخته بتنی انتقال آب زراعی) در آن منطقه اجرا شده و بقیه نیازمند همکاری بیشتر کشاورزان در آزادسازی مسیر اجرای طرح است، همچنین از سال 87 تاکنون 140 کیلومتر از انهار سنتی و مدرن آن منطقه لایروبی شده است.
 
* در چهار سال اخیر تاکنون پروژه‌هایی همچون زهکشی انهار سنتی(لایروبی) شن ریزی جاده بین مزارع، لایروبی و بازسازی آب‌بندان‌ها، بتونی کردن کانال‌ها(لاینینگ) احداث ایستگاه پمپاژ، اجرای شبکه سه زیر پروژه سد البرز با اعتباری بیش از 7.5 میلیارد تومان، پرداخت تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، آبیاری قطره‌ای و بارانی، توسعه کشت توت فرنگی، سویا، کلزا، گندم، دامداری‌های کوچک روستایی، برگزاری نخستین جشنواره ملی توت‌فرنگی، تاسیس نخستین تشکل آبزیان، تامین نهاده‌ها و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی تنها بخشی از خدمات و فعالیت‌های انجام شده در راستای افزایش درآمد کشاورزان سخت‌کوش منطقه و رونق اقتصادی کشاورزی است که در منطقه انجام شده است.
 
* فقط در روستای شخص مصاحبه‌شونده که این فرد به عنوان دهیار آن روستاست(گالشکلا) بیش از 150 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و خشکسالی برای لایروبی کانال‌ها، شن‌ریزی جاده بین مزارع، لوله‌گذاری برای آبیاری اراضی شالیزاری و ایستگاه پمپاز هزینه شده است که در رونق اقتصاد کشاورزی آن روستا تاثیر شگرفی داشته است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول