اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اعلام کرد:

حفظ کرامت انسانی هدف ایجاد موسسات سالمندان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: حفظ کرامت انسانی و منزلت سالمندان از اهداف اصلی حفظ کرامت انسانی است.

حفظ کرامت انسانی هدف ایجاد موسسات سالمندان
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه نیت خدایی صبح امروز در بازدید از پروژه در حال ساخت موسسه خیریه سرای سالمندان کوثر خوی، اظهار داشت: این موسسه خیریه تاکنون با اعتبار 2 میلیارد ریال توسط مجمع خیران تا مرحله آماده‌سازی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرای سالمندان شمال غرب کشور با 2.5 هکتار مساحت در خوی احداث می‌شود، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه 30 درصد است.
این مسئول افزود: بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان این سرای سالمندان و 15 میلیارد ریال برای تجهیزات آن مورد نیاز است که کل این هزینه‌ها توسط خیران خوی پرداخت می‌شود.
خدایی ظرفیت شبانه‌روزی این سرای سالمندان را 90 نفر اعلام کرد و گفت: نگهداری از سالمندان فقط 10 درصد اهداف موسسه را شامل می‌شود در حالی که حفاظت از کرامت‌های انسانی، جلوگیری از حرمت‌شکنی‌ها، زدودن رخوت و ناتوانی جسمی، روحی و بهره‌مندی از حکمت و تجربه پیران دانا از عمده اهداف این موسسه بوده و در این راستا بخش‌های مختلفی همچون باشگاه ورزشی با برنامه‌های ورزش و نرمش، طبیعت‌گردی، دیدار از آموزشگاه‌ها و مراکز اداری، سفرهای زیارتی و سیاحتی و کانون بهره‌وری با ارائه خدمات روانشناسی، جامعه‌شناختی و برپایی کارگاه‌های آموزشی در این مجموعه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های این موسسه زیر نظر سازمان بهزیستی است، خاطرنشان کرد: مطالعات لازم برای اجرای این پروژه بیش از 1.5 سال طول کشیده و در حال حاضر به‌عنوان الگویی برای سایر موسسه‌های مرتبط کشور تبدیل شده است.
این مسئول بیان کرد: این موسسه به طور کامل خیریه بوده و هیئت امنای آن بدون کوچک‌ترین سودجویی برای انجام این امر خیر قدم نهاده‌اند و تا به حال هم از هیچ ارگانی در این زمینه کمکی دریافت نشده است.
همچنین خدایی از کانون عین‌الحیات خوی نیز بازدید کرد و افزود: این مرکز از سال 1386 به صورت موسسه خیریه آغاز به کار کرده و در سال 1388 به‌عنوان کانون نمونه کشوری انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: این مرکز به همت دادستان شهید خوی حاجی قلی‌زاده تاسیس و تاکنون 3 هزار و 422 نفر را که 45 درصد آنان بومی و بقیه از سایر نقاط کشور بودند پذیرش و تحت بازپروری و درمان قرار داده است.
این مسئول ادامه داد: اساس آموزش‌های رایج در این مرکز با محتوای محافظت از رفتارهای پرخطر با تمرکز بر آموزش‌های دینی است که اکثر مراجعه کنندگان افراد معتاد رانده شده از خانواده و مأیوس از اقدامات درمانی کلینیکی به صورت خود معرف هستند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول