اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی چناران:

طرح سبد کتاب در ادارات چناران اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چناران گفت: طرح سبد کتاب به جهت تکریم و پرکردن وقت ارباب رجوع در ادارات شهرستان اجرا می‌شود.

طرح سبد کتاب در ادارات چناران اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، مجتبی رحیمی صبح امروز در بیست و یکمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چناران در سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی در چندین اداره که ارباب رجوع زیادی نسبت به ادارات دیگر دارند اجرا و کتاب‌هایی که در آن ادارات گذاشته می‌شود به صورت گردشی در تمام ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چناران افزود: اتاق فکر کتابخانه‌ای تشکیل شده که در حال حاضر 94 عضو فعال دارد که در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش می‌کنند.
وی به پرداخت نیم‌درصد شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: پرداخت نیم‌درصد شهرداری به کتابخانه‌های عمومی وظیفه قانونی است و به جهت تقویت کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب این نیم‌درصد کمک شایانی به نهاد است.
رحیمی ادامه داد: کتابخانه‌ها هیچ بودجه جاری ندارند و کل مخارج آن از محل نیم درصد تامین می‌شود.
در ادامه معاون فرماندار چناران گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق  و با دقت عمل فراوان کاری انجام داد که تعداد کتاب‌خوان و مراجعان به کتابخانه‌ها افزایش یابد.
حسن منصوری افزود: در تمام بانک‌ها سبد کتاب راه اندازی شود تا مردم قبل از نوبت به مطالعه کتاب بپردازند.
وی بیان کرد: باید نسبت به راه‌اندازی کتابخانه سیدآباد پیگیری شود و در آینده نزدیک شاهد افتتاح مجدد این کتابخانه باشیم.
همچنین در ادامه حسین امامی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چناران گفت: تعداد 700 نفر دانش‌آموز در طی فراخوان به عضویت کتابخانه چناران در آمدند و حق عضویت را 50 درصد اداره کتابخانه‌ها و 50 درصد را آموزش و پرورش تقبل کرده است.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهرستان چناران گفت: باید فرهنگ کتابخوانی در روستاها نیز سوق داده شود و در حال حاضر با عضویت رایگان مردم روستا را در کتابخانه بها داده و در ترویج فرهنگ کتابخوانی قدم برداشته‌ایم.
ناصر سالخورده افزود: طرح کتابخانه باز در مساجد، مدارس و پایگاه‌های مقاومت بسیج روستاها اجرا شود تا مردم روستا خصوصا جوانان و نوجوانان از کتاب بهره ببرند.
در ادامه محمد حسین قاسمی بخشدار گلبهار بیان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بر آورد زمین برای احداث کتابخانه عمومی در گلبهار را داشته باشد و با همکاری بخشداری، شرکت عمران و کتابخانه عمومی کتابخانه مرکزی گلبهار ساخته و به بهره‌برداری برسد.
در ادامه حجت‌الله حیدری شهردار چناران گفت: رویکرد شهرداری فرهنگی است و این رویکرد به فرهنگ شهر کمک می‌کند و لازم است با تامین اعتبار به فرهنگ شهر و بحث کتاب اهمیت داد.
وی از اداره امور مالیاتی انتقاد کرد و افزود: یک هشتم مالیات ارزش افزوده بر درآمد به شهرداری چناران از سوی اداره امور مالیاتی پرداخت نگردیده است و در صورت پرداخت حق نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: مالیات ارزش افزوده باید کاملا به شهرداری چناران پرداخت شود.
به گفته رحیمی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چناران شهرداری چناران 50 میلیون تومان بابت نیم‌درصد بدهکار است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول