اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتابخانه عمومی شهر آبپخش خبر داد:

عضویت نیمه رایگان دانش‌آموزان آبپخش در کتابخانه عمومی

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه عمومی شهر آبپخش گفت: دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی شهر آبپخش به صورت نیم‌بها در کتابخانه عمومی شهر عضو شدند.

عضویت نیمه رایگان دانش‌آموزان آبپخش در کتابخانه عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، علی دهقان در جمع اعضای انجمن کتابخانه عمومی آبپخش اظهار داشت: با وجود تمامی دغدغه‌ها و مشکلاتی که در کتابخانه عمومی شهر شاهد آن هستیم اما از تمام توان برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بهره‌ می‌بریم.
وی افزود: در سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی شهر آبپخش به صورت نیم‌بها در کتابخانه عمومی شهر آبپخش عضو شده‌اند.
دهقان یادآور شد: هم‌اکنون قریب به یک هزار و 200 نفر در کتابخانه‌های آبپخش عضو هستند و این آمار در منطقه آماری مطلوب است ولی با توجه به موقعیت ممتاز فرهنگی آبپخش در سطح استان می‌طلبد با همکاری آموزش و پرورش شاهد افزایش چشمگیر این آمار باشیم.
این مسئول عمل به منویات و دستورات رهبر معظم انقلاب را یکی از حساس‌ترین وظایف مسئولان در هر سمت و جایگاهی دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کتابداران از میزان مطالعه کتاب ابراز نارضایتی کردند بنابراین می‌طلبد مسئولان با برنامه‌ریزی‌های کارآمد و دقیق زمینه لازم برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را فراهم آورند.
مسئول کتابخانه عمومی شهر آبپخش عنوان داشت: ترویج کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان، به معنای تلاش برای علاقه‌مند کردن آنها به مطالعه و ایجاد عادت به مطالعه به عنوان یک برنامه روزانه است و با همکاری نهاد‌های مرتبط همچون آموزش و پرورش می‌توان گام‌های بلندی در این زمینه برداشت.
وی تاکید کرد: ترویج کتابخوانی یکی از موضوعات و دغدغه‌های بزرگ کشورهای در حال توسعه است و اهمیت بالایی در رشد و توسعه علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... کشورها دارد.
دهقان افزود: کتاب امن‌ترین پناهگاه کودک و نوجوان است و اهمیت کتاب وقتی روشن‌تر می‌شود که بدانیم اگر عشق به مطالعه از کودکی در انسان پدید نیاید و مطالعه به یک نیاز معنوی در زندگی او تبدیل نشود، ذهن او در جوانی تهی شده و سادگی و بی‌تجربگی جوانی، راه را برای نفوذ بدی‌ها در انسان باز می‌کند.
 انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول