اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش:

وسایل پیشرفته ارتباطاتی جایگزین کتاب نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: هیچ یک از وسایل پیشرفته ارتباطاتی، اطلاعاتی و فرهنگی نمی‌توانند جایگزین کتاب شوند.

وسایل پیشرفته ارتباطاتی جایگزین کتاب نمی‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمد خرم‌روز در جمع دانش‌آموزان و اعضای انجمن کتابخانه‌های آبپخش اظهار داشت: مطالعه کتاب تاثیر فراوانی در رشد و تعالی علمی و فکری نسل جدید دارد و به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم در انجام این امر کوشا باشند.
وی افزود: تغییرات بنیادین هر جامعه وابستگی تنگاتنگی با نهاده‌های فکری و فرهنگی آن جامعه دارد و تاثیرگزاری مسائل فرهنگی در جوامع غیرقابل انکار است.
بخشدار آبپخش با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در دین مبین اسلام ابراز داشت: در دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی بر تفکر و تعلم شده و خداوند متعال معجزه جاوید و ابدی آخرین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داده است که این کتاب سرآمد همه کتاب‌های عظیم دنیاست.
این مسئول بیان داشت: پیشینه فرهنگی ما و شمار کتاب‌ها و کتابخانه‌ها در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان اسلامی و ایرانی در پدید آوردن آثار ارزشمند جهانی ناظر بر اهمیت کتاب و کتابخوانی است.
بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان و فرمایشات خود از میزان انتشار و مطالعه ابراز نارضایتی کرده‌اند بنابراین باید مسئولان و دست‌اندرکاران جامعه با برنامه‌ریزی‌های لازم زمینه را برای گسترش امر کتاب و کتابخوانی مهیا  کنند.
خرم‌روز تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مفید و سالم بویژه در میان نوجوانان و جوانان،‌ رشد فکری، فرهنگی و اجتماعی آینده‌سازان ایران اسلامی را فراهم آوریم.
وی با اشاره به گسترش روزافزون تکنولوژی و ارتباطات بیان داشت: در سال‌های اخیر شاهد رشد وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های ارتباطی بوده‌ایم اما هیچ یک از وسایل پیشرفته ارتباطاتی، اطلاعاتی و فرهنگی نمی‌توانند جایگزین کتاب شوند.
خرم‌روز تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی لازم و کارآمد کتابخوانی را وارد برنامه روزانه افراد به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند، کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول