اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف به روز شدن اطلاعات نانوایان صورت گرفت:

آموزش 100 نانوا در رفسنجان

خبرگزاری فارس: نخستین دوره مهارت‌آموزی نانوایان شهرستان رفسنجان با حضور 100 نفر برگزار شد.

آموزش 100 نانوا در رفسنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان، با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان رفسنجان نخستین دوره مهارت‌آموزی نانوایان رفسنجانی کلید خورد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان رفسنجان هدف از برگزاری این دوره را به روز کردن اطلاعات علمی و فنی نانوایان، اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی نان‌های سنتی، آشنایی نانوایان با سیاست‌های جدید دولت در حوزه آرد و نان و همچنین تقویت دانسته‌های درست قبلی نانوایان و اصلاح روش‌ها و آموخته‌های غلط آنها در پخت نان برشمرد.  
جعفری گفت: در این دوره که با حضور حدود 100 نفر از نانوایان شهرستان رفسنجان و با همکاری اتحادیه صنف نانوایان و فنی و حرفه‌ای برگزار شد، شرکت‌کنندگان در ابتدا با تاریخچه پخت نان در دنیا و ایران و آمار و ارقام تعداد نانوایی‌های کشور، مقدار مصرف سرانه نان و انواع نان تولید شده در کشورهای جهان و ایران و همچنین ضایعات نان قبل از طرح هدفمندی یارانه‌ها و بعد از آن در کشور آشنا شدند.
وی آشنایی این افراد با مراحل آماده‌سازی انواع خمیر، روش‌های چانه‌گیری و پهن کردن آن و نقش نشاسته و آب و نمک در خمیر تولیدی و چگونگی پخت نان و نیز مطالب و اطلاعات مفیدی در زمینه گندم و ارزش غذایی این محصول را از دیگر مباحث این دوره عنوان کرد.
‌جعفری تصریح کرد: در پایان دوره موضوع مهم بهداشت نانوایی‌ها که به نوعی با سلامت جامعه در ارتباط است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دوره عملی نانوایان نیز در مدت دو روز در چند نانوایی مختلف شهر به اجرا گذاشته شد و پس از برگزاری آزمون به قبول شدگان تأییدیه اعطا شد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول