اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسجد حسینی تفت ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ثبت ملی مسجد قدیمی حسینی شهرستان تفت خبر داد.

مسجد حسینی تفت ثبت ملی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، بهرام رضایی اظهار داشت: مسجد حسینی تفت که از مساجد تاریخی این شهرستان به شمار می‌رود در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
وی افزود: این مسجد که در روستایی به همین نام در شهرستان تفت، جنب حسینیه این روستا قرار دارد مربوط به دوره قاجار بوده و به تازگی به شماره 29979 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.وجه تسمیه این مسجد متأثر از نام روستا است. این مسجد وقفی است و در حال حاضر در مالکیت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت است.
رضایی افزود: با توجه به سنگ محراب موجود در مسجد بنای آن به سال 1278 هجری قمری به سعی حاجی احمد می‌‌رسد که بعد از تعمیر آن مزرعه حسینی به ده تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه مصالح به کار رفته در این بنا خشت و آجر است و نمای کاه‌گلی با سقف ضربی و فیلپوش دارد، عنوان کرد: محراب مسجد ساده و با تزئینات گچ‌کاری به صورت گل‌های هشت برگ و سوراخ‌‌های ریز در گلبرگ‌ها برای تهویه هوا خودنمایی می‌کند.
رضایی بیان کرد: در حال حاضر نیز این مسجد به عنوان یک مکان مذهبی و برای برگزاری نماز جماعت مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.
به گزارش فارس، تفت که در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد، دارای آثار تاریخی و فرهنگی بی‌‌شماری است که بیش از 84 مورد از این آثار تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول