اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان:

سالروز تشییع پیکر 370 شهید در 25 آبان 61 ‌ثبت ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه در 25 آبان 61 پیکر 370 شهید در اصفهان تشییع شد، گفت: برای ثبت این روز در تقویم کشور با وزیر ارشاد مذاکره شده است.

سالروز تشییع پیکر 370 شهید در 25 آبان  61 ‌ثبت ملی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در ستاد حماسه ایثار اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان سال‌ها بود که رهبر خود را از نزدیک ملاقات نکرده بودند و دیدار جمعی از مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب در 25 آبان‌ماه سال گذشته تأمین کننده یک نیاز روحی و معنوی بود، اظهار داشت: سال گذشته دیدار جمعی از مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز 25 آبان‌ماه نخستین مصوبه فرهنگی دولت بود که به اجرا گذاشته شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در 25 آبان‌ماه سال 61 طی مراسم با شکوه پیکرهای مطهر بالغ بر 370 تن از شهدای استان اصفهان در ایام دفاع مقدس روی شانه‌های هزاران نفر از مردم شهید پرور و همیشه در صحنه این استان از مقابل گلستان شهدای شهر اصفهان تشییع شد، گفت: این روز از سال گذشته در تقویم مناسبت‌های استان اصفهان به‌عنوان روز حماسه و ایثار این استان نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های مختلفی از 5 تا 25 آبان‌ماه برای حماسه بزرگ اصفهان تدارک دیده شده است، یادآور شد: دیدار با خانواده‌های شهدای 25 آبان، فضاسازی شهری، توزیع بروشور و کتاب ویژه این روز در میان مردم و دانش آموزان، تهیه و پخش کلیپ‌هایی به مناسبت این روز، ثبت روز حماسه ایثار اصفهان در تقویم ملی و دیدار با علما و اجرای برنامه‌های مذهبی از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز 25 آبان است.
اسماعیلی اضافه کرد: این حماسه مردم اصفهان یک کار بزرگ و فراموش نشدنی بود و بخش‌های مختلف نهادهای استان اصفهان در ثبت این اثر تاریخی برای اصفهان همت مضاعفی کردند.
وی تصریح کرد: برای ثبت روز 25 آبان‌ماه در تقویم کشور با وزیر ارشاد مذاکره شده است و به منظور تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور این موضوع را مدیرکل ارشاد اسلامی استان اصفهان پیگیری می‌کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان از پیشنهاد دیدار مسئولان و دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف استان با خانواده‌های 370 شهید روز 25 آبان‌ماه استقبال کرد و افزود: برنامه ریزی‌ها برای رسانه‌ای شدن و انعکاس آن از طریق صدا و سیما صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه وجود 800هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی سرمایه هنگفتی برای اصفهان بشمار می‌رود، تاکید کرد: برای فرهنگ سازی در هر زمینه‌ای باید این ظرفیت بزرگ را غنیمت شمرد، بنابراین می‌توان برای ترویج حماسه 25 آبان‌ماه اصفهان نیز از طریق زنگ حماسه ایثار اصفهان و توضیح این روز برای دانش‌آموزان حماسه 25 آبان‌ماه را در میان جوانان و نوجوانان اصفهانی ترویج کرد.
اسماعیلی تاکید کرد: ما نباید این افتخار بزرگ حماسه 25 آبان‌ماه را به دست خود کمرنگ کنیم، بلکه باید با همکاری و مشارکت جمعی در نهادینه کردن این روز در میان مردم تلاش کنیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول