اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی فردوس:

65 اثر تاریخی فردوس ثبت ملی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فردوس از ثبت 65 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.

65 اثر تاریخی فردوس ثبت ملی شده است
کاظم شبنم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: قنات بلده، حمام خیروز، قلعه کوه و قلعه حسن‌آباد، باروی شهر تون، مسجد جامع، آب انبار قرایی سرند، مسجد کوشک، مدرسه حبیبیه و ساباط علیا از جمله آثار تاریخی شهرستان فردوس است.
وی افزود: شهر تاریخی تون نیز با توجه به قدمت و آثار شاخصی که در خود جای داده است، ظرفیت بسیاری مناسبی برای جذب گردشگر محسوب می‌شود.
شبنم‌زاده تصریح کرد: شهر تاریخی تون دارای 30 اثر تاریخی است که تسریع در مرمت و بازسازی آن می‌تواند در رونق صنعت گردشگری شهرستان نقش بسیار مهمی داشته باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری فردوس با اشاره به تصویب شهرستان فردوس به عنوان منطقه نمونه گردشگری یادآور شد: به منظور رفاه بیشتر مسافران، فاز نخست پارک گردشگری تون با اعتبار 3 میلیارد ریال در بهمن ماه سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی به تردد بیش از 6 میلیون نفر زائر و گردشگر در شش ماهه نخست سال جاری از شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: از این تعداد مسافر بیش از 823 هزار نفر در اماکن مختلف سطح شهرستان اسکان داده شدند.
شبنم‌زاده افزود: مرمت حمام خیروز با هدف ایجاد موزه مردم شناسی در سال 88 با انجام طرح مطالعاتی و مرمتی حمام آغاز و در سال 89 نیز با اختصاص مبلغ 700 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی مرمت و تجهیز شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری فردوس تصویب منطقه نمونه گردشگری باغستان و آبگرم معدنی فردوس، تصویب ایجاد پایگاه پژوهشی شهر تاریخی تون فردوس، آسفالت باند دسترسی جدید آبگرم معدنی، انجام فاز نخست پارک گردشگری تون را از جمله فعالیت‌های این اداره عنوان کرد.
وی همچنین اجرای فاز نخست برق رسانی به سه راهی شهید زارع، احداث پنج دستگاه سرویس بهداشتی در سطح شهرستان، احداث و تکمیل پارک در ورودی باغستان، مرمت کامل سه اثر تاریخی مدرسه علیا، مسجد جامع و مسجد و حوض سیدی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره برشمرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول