اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران:

25 گروه تئاتر مازندران ثبت ملی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: از 27 گروه نمایشی تئاتر 25 گروه به ثبت کشوری رسیدند.

25 گروه تئاتر مازندران ثبت ملی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مازندران 27 گروه تئاتر استانی تشکیل شده، اظهار داشت: 25 گروه تئاتر نمایشی مازندران در انجمن هنرمندان هنرهای نمایشی کشور به ثبت رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: مازندران در تعداد گروه نمایشی تئاتر در سطح کشور دارای جایگاه مطلوبی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه در گام نخست در به ثبت رسیدن گروه‌های نمایشی تئاتر استان اعتباری بیش از 500 هزار تومان برای ایجاد تمهیدات اولیه به گروه‌های تئاتر استان داده شد، گفت: گروه‌های نمایشی تئاتر مازندران برای فرایند کار تسهیلات یک تا ۵ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.
این مقام مسئول راهیابی گروه‌های منتخب تئاتر استان را به جشنواره تئاتر فجر منوط بر داوری در مراحل پایانی دانست و ابراز داشت: تاکنون 35 اثر تئاتر به دبیرخانه استانی ارسال شد که پس از داوری استانی به مرحله منطقه‌ای و بعد از مرحله دوم به جشنواره تئاتر فجر راه خواهند یافت.
وی تصریح کرد: بعد از داوری‌های استانی 10 اثر تئاتر استان مازندران به مرحله منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ادامه داد: از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران جشنواره هنرنمایی تئاتر منتخبان مرحله منطقه‌ای در 14 مهر ماه سال جاری در سالن سلمان هراتی ساری برگزار می‌شود.
ابراهیمی در پایان اذعان داشت: به آثار برگزیده جوایزی اهدا می‌شود و منتبخان جشنواره تئاتر منطقه‌ای به جشنواره تئاتر فجر که در تهران برگزار می‌شود راه می‌یابند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول