اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

16 اثر از اردبیل آماده ثبت ملی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اقدامات لازم برای ثبت ملی 16 اثر تاریخی در اردبیل آغاز شده است.

16 اثر از اردبیل آماده ثبت ملی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی پیش از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های نمونه گردشگری اردبیل اظهار داشت: ساماندهی کامل بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و شیخ حیدر در مشگین‌شهر جزو اولویت‌های کاری این اداره کل است. 
وی بیان داشت: در کنار کار ساماندهی این بقاع ، مرمت بناهای تاریخی نیز پیگیری می شود و اقدام برای ثبت ملی 16 اثرتاریخی را نیز در برنامه کاری خود داریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: تملک بناهای تاریخی، مرمت و بازسازی‌ خانه‌ها، حمام‌ها، مساجد و پل‌های تاریخی و ثبت آثار و محوطه‌های تاریخی را نیز به جد پیگیری می‌کنیم.
این مسئول ادامه داد: سعی داریم با سامان دادن و توسعه این بخش، استان اردبیل را نیز در زمره استان‌های گردشگرپذیر در بخش میراث فرهنگی و ابنیه‌های تاریخی قرار دهیم.
ندایی در ادامه سخنان خود از ثبت حدود یک هزار اثر تاریخی و معنوی استان اردبیل در زمره آثار ملی خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: ثبت این آثار از سال 1310 با ثبت بقعه شیخ ‌صفی‌الدین اردبیلی آغاز شده به طوری که این مجموعه امسال به ثبت جهانی نیز رسید.
این مسئول در پایان ابراز داشت: این اقدامات افزایش جذب گردشگر و مسافران را به استان اردبیل سبب می‌شود تا زمینه یک تحول جدی را در این استان شاهد باشیم.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول