اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد:

مقابله با فقر در دستور کار کمیته امداد قرار دارد

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: مقابله با فقر در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

مقابله با فقر در دستور کار کمیته امداد قرار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی، علی‌محمد ذوالفقاری در کارگاه آموزشی ویژه مدیران، روسای ستادی و معاونان حمایت شاخه‌های استان آذربایجان‌شرقی به تشریح نحوه برخورد موثر با فقر در کمیته امداد امام (ره) پرداخت.
وی ضمن تحلیل پدیده اجتماعی فقر و ارتباط آن با پدیده‌های همگرا ویژگی‌های فقر را در قالب 9 شاخص (میل به مصرف، عدم بهره از آموزش، زندگی در منطقه محروم،عائله‌مندی، عدم تناسب بین درآمد و هزینه، فقدان مدیریت معاش، قضا و قدر پنداری وضعیت حاکم، عدم اطلاع از توان و کم سوادی) معرفی و مدیران امداد را به‌عنوان متولیان فقر جامعه به سمت معاینات فنی ـ تخصصی و تصمیمات کارآمد و مطمئن فراخواند.
ذوالفقاری، از امداد به‌عنوان دیده‌بان مسائل و پدیده‌های اجتماعی یاد و با اشاره به دامنه وسیع زمینه‌سازهای فقر و فقرهای پنهان درون نهاد خانواده برخورد اجتماع محور (مشارکتی امداد، مددجو و شبکه‌های اجتماعی و مردمی ) با این پدیده را در پیشانی مددکاری توانمندساز در سه حوزه توانمندی فکری، توانمندی اجتماعی و توانمندی اقتصادی به‌عنوان سند برخورد و کاهش فقر عنوان کرد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه در مددکاری فردی، گروه‌های ذی‌نفع به تعداد مراجعان تعریف می‌شود، از شناسایی 420نوع مددجو خبر داده و فرآیندسازی و تعریف و تعیین حکم خدمت (ذی‌نفع، مدت خدمت، تقدم و تاخر خدمت و تحلیل و بازنویسی مجدد خدمت ) را در سرلوحه برنامه‌های حوزه حمایت و سلامت معرفی کرد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول