نجمه رضایی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان به دلایل عدم موفقیت تئاتر اصفهان در بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی اشاره کرد و اظهار داشت: به عقیده من در دورهای تئاتری مثل کودکی، نوجوانی، دانشجویی و بزرگسالی پیوستگی وجود ندارد، به عنوان مثال چند نفر از دورههای تئاتر کودکی و نوجوانی به مرحله بزرگسالی میروند و تئاتر را به طور جدی دنبال میکنند.
وی افزود: نمایش خلاق، نمایشی تربیتی است که در سالهای اخیر بیشتر شناخته شده و به آن رو آورده شده است، اما با این حال در بدنه اصلی آموزش کودکان و نوجوانان، یعنی در آموزش و پرورش حضور جدی ندارد و به اعتقاد من آموزش تئاتر و هنرهای نمایشی باید از دوران مهد کودک آغاز شود.
این کارگردان تئاتر با بیان اینکه وجود تئاتر در آموزش و پرورش تنها یک شعار بیش نیست، ادامه داد: وجود تئاتر در مدارس دولتی تنها به برگزاری جشنوارههای چند روزه یا مسابقه ختم شده است، اما در بخشهای خصوصی، مهدکودکها و بعضی از مدارس غیرانتفاعی با همه مشکلاتی که دارند به این نمایش به طور نسبی اقبال نشان دادهاند.
وی تاکید کرد: اگر تئاتر در مدارس ما نهادینه شود، همانطور که به سالمسازی اجتماع و پرورش تواناییها کمک میشود به تئاتر دانشجویی و بزرگسالان هم سود خواهد رساند و اگر همه کودکان در کلاسهای نمایش خلاق، که در تمام طول سال به طور منظم برگزار میشود، زیر نظر مربیان دوره دیده شرکت کنند، به طور حتم تئاتریستهای آینده وضعیت متفاوتی دارند.
انتهای پیام/م30
اخبار مرتبط
-
مدیران فرهنگی از ایجاد حاشیه در جشنواره تئاتر جلوگیری کنند
-
حضور عروسکهای غول پیکر در افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک
-
تئاتر در آموزش و پرورش تنها جنبه مقامآوری دارد
-
تئاتر ایران چراغی که هر از گاهی سوسو میزند
-
سالنهای تئاتر کف شیراز گسترش یافت
-
جشنواره تئاتر در لرستان برگزار میشود
-
پوستر جشنواره بینالمللی تئاتر کودک رونمایی شد
-
اختصاص 6 سالن نمایش به اجراهای تئاتر کودک
-
بیست و سومین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی برگزار میشود
-
ضرورت به کارگیری آموزههای دینی در تئاتر کودک
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.